• snartdax

sluta på p-piller ? vilka effekter hade det på er ??

Såhär efter att man blivit fru ska man ju sluta på pillerna. Man har ju hört så mycket om detta, att man får finnar, går upp i vikt , får mer sexlust o s v

Hade varit kul å höra hur ni blev när ni slutade.. Viktuppgång/nedgång, bättre/sämre hy, sexlust mer/mindre etcetera

Tjingeling

• Svar på tråden sluta på p-piller ? vilka effekter hade det på er ??
  • Pumpkin

ladymarmelade
    För de flesta (de som inte haft problem innan p-piller t ex) är det ofta övergående. Köp bra produkter bara. Jag använder numera Pure Zone från L'Oreal och min hy börjar bli mkt bättre igen!

• ladymarmelade

Däremot har jag haft lite smått mensvärk hela tiden sen jag slutade med mina piller. Det är lite annoying... Man vet ju aldrig när mensen behagar dyka upp :(

• Pumpkin

Så hade jag också från början! Och kände mig konstant mens-svälld Men nu har det gått över tack och lov

• Lena+Mattias=sant

Jag fick tillbaka min sexlust och jag fick ett liv som går i fyraveckorscykler. Jag fick oregelbundnare mens oxå. Ingen direkt förändring av hy eller vikt.

• nyår07

jag har gått ned lite i vikt,
    inga problem med hyn,
    de första månaderna hade jag menssmärtor-men de har försvunnit nu,
    har regelbunden mens ändå,

så jag är nöjd!

• Fea

Jag fick
    - sämre hy (blev bättre när jag började igen)
    - sämre sexlust (kom tillbaka när jag började med piller igen)
    - lite mer mens, men inte så stor skillnad

• physalis

Gick tillfälliigt ner i vikt

MYCKET sämre hy, blir nu framgångsrikt hjälpt av dermalogica.

skitbra sexlust.

mycket gladare.

mer mens.

mer ont.

bättre kontakt med mig själv.

även om det låter negativt var det värt allt i världen att sluta. Jag mår SÅ mycket bättre psykiskt!

• tattar-Emma

* sprallig personlighet, mer ork osv
    * mer sexlust
    * känsligare hud, mer mens

Sista punkten är dock inte ett problem, jag känner mig mer jordnära och fysisk och RROAARRR av att påverkas av cykeln. Kanske låter fånigt. Men det är åter till naturen, är lite hängig kring mens och runt ägglossning snygg, självlysande och ssssugen... som ett stort kattdjur :D. Inget p-piller-limbo längre, där jag var samma tråkiga trötta alla dagar i månaden.

• picachu

Jag fattar inte att så många får SÅ mycket sämre hy av att sluta käka p-piller?! Att man skulle få en eller två finnar är en grej, men riktigt dålig hy? Weird! Lousy hormoner! :(

• tattar-Emma

Jag fick ett par finnar, lite som puberteten igen, vilket är logiskt eftersom det återigen var hormonhalten som skulle balanseras.

• Ellamy

Jag läääääängtar efter att sluta!!!

• tattar-Emma

Haha, det är väl bara att sluta då? =) Eller har du en karta att äta slut först?

• wegi

alltså ni som haft dessa problem då ni slutat med p-piller ..hur länge hade ni dem? var det övegående??
    tack

• Pumpkin

sally83
    Mina problem med hyn dök väl upp typ 1-2 månader efter att jag slutat och nu, med rätt produkter, börjar det bli bättre igen. Nu är det 5 månader sen jag slutade...

Svar på tråden sluta på p-piller ? vilka effekter hade det på er ??