• London wedding

Dyrare klanning an ring?

Hur har ni tankt/prioriterat som kommer att lagga mer pengar pa klanningen (som anvands 1 gang) an ringen (som anvands varje dag)? For mig kanns klanningen som en lite onodigt stor utgift och lagger hellre mer pa ringen. Inget negativt till de som vill ha dyra klanningar (smaken ar som baken), bara lite nyfiken.

• Svar på tråden Dyrare klanning an ring?
  • Snart Fru Seefeldt

om du inte vill lagga pengar pa klanningen kan du ju alltid hyra och anda fa en fin klanning. Vara ringar ar nagerlunda enkla eftersom min blivande man ar amerikan sa jag fick min diamant ring vid forlovningen istallet. (smart satt att spara pengar pa till brollopet). Haller med om att ringen ar viktig. Den ska ju sitta dar alltid!

• jo2

Min ring kommer kosta mer än klänningen men ingen av dem kommer vara någon jätte utgift för det tillåter inte budgeten. Klänning hyr jag för 2500 kronor (Får den uppsydd efter mina önskemål) Har inte köpt ring men räknar med 4000-5000 kronor för den!

• discodivan

väljer den klänning och den ring jag vill ha till billigast pris båda 2

• zooran

Jag (och vi) ville helt enkelt ha en enkel ring/ringar, vilket = billiga.
    Klänningen är i.o.f.s. inte heller så dyr? men ändock dyrare.
    Jag tänker att även om man bara ha på sig klänningen en dag, så kommer man att kika på den väldigt många dagar (på fotona), och den kommer således följa en hela livet! Priset är ju inte viktigt, men det känns viktigt att man trivs i den, att man känner sig vacker och att den skapar ?rätt känsla?!!

• Lena+Mattias=sant

Ringarna vi vill ha är helt enkelt billigare än klänningen jag vill ha. Och då blir den ändå inte jättedyr för en kompis syr upp den åt mig.

• Brud 2006

Man ska ju välja det man vill ha och jag var från början klar över att jag itne ville lägga så mycket pengar på klänningen just för att man bara har på sig den i en dag. Jag hade tur och fyndade min klänning i Paris för ca 1800 kr! Ringen gick jag till en guldsmed för att få precis som jag ville ha den med ganska stora diamanter och kostanden för ringen blev 12 000 kr. Så ja, jag betalade mer för ringen än klänningen (sex gånger mer...)!!

• Brud 2008

Jag tycker att det är lika viktigt att få klänningen jag vill ha som ringen jag vill ha, som zooran säger så ska man titta på foton hela livet och det är viktigt för mig att klänningen ska vara perfekt. Jag hade absolut kunnat spendera mer pengar på klänningen om jag ville ha en billigare ring, visst ska man ha den varje dag, men är man nöjd så spelar det ingen roll om den kostar femhundra eller femhundratusen ;)

• tryswe

Japp, min klänning är betydligt dyrare än ringen. Varför? Jo, vi valde de ringar vi ville ha och jag valde den klänningen jag ville ha, och så råkade priset på just den klänningen vara högre än priset på den ringen. Inget jag ens tänkt på förrän jag läste denna tråden.

• Duchess

Mina två ringar kommer att kosta ungefär 16 000 (gissar jag, har bara köpt den ena än). Min klänning, som jag köpt begagnad, kostade 1800. Så jag lägger ungefär en tiondel av ringkostnaderna på klänningen :)

• Pluppman

Min klänning blir minst dubbelt så dyr som min ring. Men det beror på att jag inte är särskillt förtjust i smycken överhuvudet taget och 'bara' vill ha entitanring med en pytteliten sten kostnad 895kr. Trots att min mormor troligtvis kommer sy min klänning kommer tyget gå på dubbelt så mycket.

• 26maj2007

Jag har vlat det jag vill ha.

min ring kommer att kosta ca 15000:-

och min klänning kostar 6500:-

Min blivande kommer att hyra kläder för det är så han vill 1300:-

Även han kommer att välja den ring han vill ha pris ca 6000-7000

• Clobberella

Om jag skulle köpa en klänning i butik skulle den med allra största sannolikhet bli mycket dyrare än min ring. Ringen kostar nämligen ca 3000 och hur mycket brudklänning får man för det? (jo visst det finns en del, men jag tror inte att jag skulle lyckas hitta något jag vill ha till det priset.)
    Nu syr jag istället min klänning själv, och den kommer visserligen att kosta betydligt mindre än ringen, men räknar man in arbetstiden så kommer den att vara värd ganska mycket mer.

Ringen ska man visserligen ha hela livet, men jag har ett antal fina (ej dyra, men vackra) ringar redan, så vigselringen kommer inte att vara så otroligt speciell för mig. Det är ju faktiskt bara ett smycke.

Däremot är det förmodligen enda tillfället jag kommer att få att ha min absoluta drömklänning! Det är inte så ofta jag blir bjuden på baler eller frackfester, så det gäller ju att passa på!
    En dyr ring kan jag ju däremot unna mig när som helst, bara ekonomin tillåter!

• Zozo

Tja, som ovan.. vi valde det vi ville ha!
    Klänningen gick pa strax över 7000 och ringen pa 3000.
    För honom var klädkostnaden mostym, skjorta och skor ocksa runt 7000 och ringen aningen billigare.. runt 2000.

Vi stâllde inga kriterier om att ditt inte fick kosta mer än datt, utan gjorde en totalbudget där allt skulle inga.

• Afrodite 4/8-07

tja vi säger som så, nu när budgeten är gjord och klänningen inköpt och ringen under tilverkning så blev det precis som jag ville ha det. Ringen är ca 15 gånger så dyr som klänningen blev.
    Därmed inte sagt att jag har en superdyr bling bling ring. Men vi la pengarna på det vi verkligen värderar.

• London wedding

Tack for alla komentarer! Hade inte riktigt tank pa att fotona ar nagot man kanske 'anvander' like ofta som ringen.

Snart Fru Seefeldt - gifter mig med en engelsman sa min diamant sitter ocksa pa forlovningsringen.

Svar på tråden Dyrare klanning an ring?