• När?

GI-metoden o andra - hur gör er partner?

Hej,

jag lider inte av någon direkt övervikt, men den där platta magen som fanns en gång är tyvärr nu gömd under ett lager av några års slappande i soffan..!
    Därför funderar jag nu på att prova t.ex. GI-metoden eller nåt annat liknande. MEN. Ni som använder er av olika metoder för att banta, hur gör era sambos/män? Går de också på diet, eller gör ni olika mat?
    Min sambo är inte vidare förtjust i "nyttig" mat, utan det ska gå snabbt och lätt och då blir det lätt också onyttigt.
    Men jag tror inte att jag skulle klara att själv hålla en diet, men att han inte gör det.
    Så, hur gör ni?! Hur övertalade ni era män?! (om det behövdes!)

• Svar på tråden GI-metoden o andra - hur gör er partner?
  • Ellte

"GImat" är ju helt vanlig mat... När jag åt "kolhydratsfritt" åt jag kött och grönsaker och han samma + potatis t.ex :)

• Tjolahopp

Min m2b äter vad ja äter=) Men ja äter bra proteinrik mat då ja tränar mycket å inget mjukt ljust bröd (helst knäcke) inget ris, potatis eller ljus pasta. Inget småätande! äter var 3-4:e timme annars svimmar jag =)hehe, det håller håller förbränningen på topp! Men vi äter god mat som kycklig, fisk, kött, fullkornspasta, grillade rotgrönsaker, även vissa såser å dressingar, (kroppen behöver fett för att kunna förbränna fett), mörk choklad, frukt, bär mmm. Så han tycker d e helt ok! Självklart har vi nån dag på helgen då vi "gottar oss". mat är ju ändå det bästa som finns=). Äter man bara sallad tror ja livet blir jäkligt trist=)

• Lena+Mattias=sant

Vi äter samma mat, det skulle aldrig funka annars. Det finns snabb mat som är nyttig. Viktväktarna har en kokbok med snabblagad mat som är jättegod.

• 26maj2007

GI tycker jag är toppen passar hela familjen.

jag har ätit kött och grönsaker och min blivande och barnen har ätit samma + att de fått potatis, ris eller pasta till.

• 26maj2007

tycker det är lite svårt med vv då man ska ha så lite fett så möjligt och det passar ju inte att ge småbarn.

tycker personligen att GI ger mer efekt än vad vv gör.

• Lena+Mattias=sant

Enghav: man kan ju lätt öka barnens fettintag genom att ge dem fetare mellanmål eftersom de ofta mår bra av att äta oftare.

• 26maj2007

jo visst kan man det. men då barnen går på dagis så vett jag att de ofta får nyttiga mellan mål.

sen är de jätte aktiva så de på bvc har sagt att vi ska ge våra barn extra fett vid varje måltid. våra barn är jätte smala och varit mycket sjuka. så de behöver allt de kan få.

sen tycker jag att GI ger mer än VV för min egen del. har provat VV i två omgångar men får mycket problem med magen då de har för lite fett i sin mat.

GI ät lagom med fett så min mage funkar som de ska och ändå ger reslutat.

Svar på tråden GI-metoden o andra - hur gör er partner?