• lycklig blivande fru

skillnad i kvalite i guldet

Var och kollade förlovningsringar igår. hittade några som var jätte fina och billiga. Hade kollat in några nästan indentiska ringar från schalin innan.
    nu är min fråga:
    skiljer det sig något på kvaliten i guldet eller något annat om man inte köper någon "märkes" ring?
    eller är 18K samma överallt? blir det lättare repor i "billibare" ringar?
    rent logiskt borde det väl inte vara någon skillnad men nojig som man är vill man ju kolla upp det innan.

tack

• Svar på tråden skillnad i kvalite i guldet
  • LissAnna

kolla så dom inte är tunna!! jag skulle hellre lägga ner mer pengar på ett par rejäla ringar som håller hela livet än ett par billigare som man får byta ut.

Vi köpte schallins ringar och är supernöjda. Efter tre år är dom lika fina som när vi köpte dom!!

• lycklig blivande fru

något mer att tänka på?

• MarSon

Fundera också på vilken vigselring du vill ha redan nu. Jag fick det tipset och det kändes väldigt avlägset, men det var bra att ha det i bakhuvudet när vi tittade på förlovningsringar.

• lycklig blivande fru

jo det har jag tänkt på. problemet är att jag inte hittat en sån som jag vill ha. men finns några liknande så jämför med dom.

hur vanligt är det att killar har 2ringar idag? min m2b kan inte bestämma sig o jag vill ju veta det så man kan se hur mycket man kan skriva i ringarna om han ska få plats med ett datum till. själv tycker jag nog att jag vill ge honom en ring till när vi gifter oss.

• Swing

Min man tyckte det var självklart att han också skulle ha ring. Har likadan vigsel- och förlovningsring. Vi har varit gifta i mer än 20 år.

Svar på tråden skillnad i kvalite i guldet