• kalaspingla

Vilket lyxproblem!!!

Tjejer jag, eller rättare sagt, min kille behöver hjälp!
    Han vill fria, men vet inte hur!!
    Vi bor i Hurghada, Egypten och jobbar med dykning. Jag har försökt ge förslag o hintar, men vet ju inte själv!

Vill att det ska vara finurligt och oväntat, inte klassikern pa restaurang, gärna bara han och jag...
    Men VAD??????
    Här finns ju bara sand!
    Och i havet känns ju inte sa lockande, det är ju var arbetsplats..

Jag är sa lycklig och kär!!!
    Lyckliga jag som har sa sma problem!
    KOm gärna med tips!

• Svar på tråden Vilket lyxproblem!!!
  • Mycket långt kvar

Hrmm, en utflykt till Luxor vid pyramiderna kanske? Vet inte vad det kan kosta, men kanske hyra egen chaufför för att åka dit så man är där lite senare på kvällen och ta med lite picnic?

• kalaspingla

NJaa alltsa pyramiderna ligger ju i Kairo och det är 5 timmar med buss..
    Vill ju inte att det ska var turistigt, antar att det blir svart här :)
    Kräver jag för mycket av min kille?
    Vill ju inte vara en bridezilla! Men du vet nagot lite listigt och klurigt..

ahh jag blir galen! Vet ju inte själv ens!
    Och saken är ju den att det ska var aett förslag till min kille..och da blir det ju ingen överraskning!!!
    Suck!
    :)

• lingonben

Din kille vill fria- men vet inte hur och du ska ge honom förslag? Då verkar ju liksom frågan redan vara ställd?

Bara sand, inte turistigt och itne restaurang... Bara ute i mörkret, med den oändliga sanden runtokkring och en stjärnklar mörk natthimmel ovanför. Ni två i mörkret, ett par ljuslyktor... "less is more". :)

• InaHjärtarAdam

åh va sött problem;)

en sak jag tänkte på på en gång är att ni kunde åka till karnaktemplet tillsammans och gå runt den där skarabén sju varv. det sägs ju att man ska gå runt den för att få lyckan att bli gift... sen kanske han kan fria till dej där.

• Ever

Varför inte gömma ringen vid ett korallrev så att du hittar den? (och så att fiskarna kan hinna äta upp den! Höhöhö)

Har varit där 2 ggr och dykt, kanske med er???

• Fröken Malm

Men om du frågsr om tips ¨på oväntade och finurliga sätt att fria blir det ju inte oväntat för dig......

Fria själv till honom, vetja!

• LissAnna

tycker det låter som att han redan friat! :P

• Lucia05

Låter verkligen som ett lyxproblem (?).
    Ni har pratat om att han ska fria, men tydligen ska det vara på en särskild plats? Testa hemma vid köksbordet så kan ni börja med planeringen med en gång.

• appapp

Bussen till Luxor tar 3-4 timmar, kostar ~50:-
    Strandpromenaden längs Nilen är väldigt romantisk. En shisha och lite te?

• kalaspingla

ha ha ha!! klart! Vi älskar var lägenhet bada tva, den är varan oas här mitt i öknen, med pool utanför och skandinaviskt vit inredning, varför har jag inte tänkt pa det tidigare?!
    Vart hem är varan favoritplats pa jorden!!
    Tack!

/Snart förlovad!

• 18 Nov 2006

Fniss, kan inte låta bli att dra lite på smilbanden . Låter ju som att ni har frieriet klart redan. Börja planera istället .

• Clobberella

Hur ska han kunna överraska dig med ett frieri om du sitter här och läser alla förslag...?

• Blivande fru Snäll

Jag har länge fantiserat om frieri och bröllop (sedan jag var liten flicka) och när min blivande man friade i somaras, överträffade han alla mina fantasier och förväntningar. Så vad jag vill säga är; låt honom själv hitta på hur han vill fria, det blir magiskt, jag lovar!

• Sayurii

Jag tror att när han än gör det så kommer det bli fantstiskt, så oroa dig inte för det :)
    Och p.s jag kanske också har dykt med er, eller åtminstone din m2b! :D

• kalaspingla

140 dykcenter i Hurghada, men bara ett skandinaviskt :)

• Marlean

Jo ni bjuder oss på gratis dykning nu när vi åker ner (19 oktober, första utlandssemestern tillsammans!) så kan vi fria ÅT honom. ;) *ler*

• Sayurii

Colona? :)
    Va skoj, världen är liten! Men det var väl kanske inte din m2b som jag var ute med, men ändå!

• kalaspingla

Nää men mig!
    Snygg tjej med rött har ;)

• 26maj2007

kalaspingla

tycker du kan fria till honom.

läste någon annan där den ena friat under vatten ( ute dök). Den som fria hade tagit fram typ en griffeltavla och där stod vill du gifta dig med mig. sen knöt personen ett litet rött band om fingret som ring.

tyckte jag var himla fint och sött frieri.

• mugglesfan

Jag höll på att fråga varför det inte är han som frågar om råd om han nu har tänkt fria - men jag ska vara snäll...

Svar på tråden Vilket lyxproblem!!!