• Alexia

Några frågor ang musik... =)

1. Nån som vet ngt bra band som spelar i Skåne? Jag har varit inne på artistbanken, men det hjälper ju inte mkt. Jag vill ha tips från dom som HÖRT o SETT banden! Vill ha ett coverband som spelar allt möjligt...

2. Sjunger man visor o sånt på bröllop? Har läst ngt om sånghäfte. Hur ofta har man det? Vad sjunger man då?! SNAPSVISOR?! Ush... Haha!

• Svar på tråden Några frågor ang musik... =)
  • Nyårsbrud 06

Har samma problem. Ska gifta mig på nyår och har mailat en hel del, men fått nobben... Har inte själv hört något band live, men har hört bra om bla "The Vegas" och "Singel".
    Men går man in på respektive bands hemsida (för oftas finns sådanna) så kan man många gånger lyssna på en låt eller två, då får man ju i alla fall en liten uppfattning om bandet

Självklart sjunger man lite visor på bröllop, det tycker jag i alla fall och de bröllop jag varit på så har man gjort det. Det livar upp stämningen så det inte blir för stelt, det är i alla fall min största fasa...

• Alexia

okej. jag hade velat ha bröderna berggrensson men fasar över att dom ska va för dyra... ska kolla the vegas hemsida.

men vad ska man då sjunga för "visor"?

• små citroner gula

Kolla under fliken musik här på BT där finns allsånger som man kan använda.

• Nyårsbrud 06

Oj, det finns ju så många roliga snapsvisor
    Några med bröllopstema är tex. "Ballongvisan", "Bröllopsresande", "Avskedet" och "Crassus Vinsång". En av mina favoriter är "Vi klarar oss nog ändå", den är ju ett måste på ett skånskt bröllop ???

• Emmis 05

Jag vet ett kanonband: CC and Lee. Jag har både hört dem på andra platser OCH haft dem på vårt bröllop. De kostar lite mer kanske men det är ett mycket rutinerat band som är urduktiga! www.ccnlee.com

• Feline07

Jag kan starkt rekommendera bandet Rekyl.
    De spelar en härligt blandning av musik, från slager, 70/80-tal till Robbie Williams..you name it!
    Förutom att musiken och showen är bra, är de mycket trevliga med.
    Kolla deras hemsida: www.breven.nu

Svar på tråden Några frågor ang musik... =)