• Louise14

1 september 2007

Hej,

Någon där ute som har samma magiska datum som mig?

• Svar på tråden 1 september 2007
  • Fluffbullarna

Det beror mycket på om vi kommer att vara i Gräfsnäsgården, i så fall har vi ju hela Slottsskogen precis utanför och där finns det massa mysiga platser att vigas på. Det blir borgerligt för oss i alla fall.

• Fluffbullarna

Nu har vi preliminärbokat Gräfsnäsgården till1 1:a september!

• Nides

Va bra! Var lokalen som ni hade föreställt er?? Ska ni kolla på flera?

• Fluffbullarna

Den var nog ungefär som vi hade tänkt, den behöver pyntas upp en del men det borde inte vara något problem eftersom vi får ha den från fredag kväll. Bra att allt var i ett plan också så de gamla släktingarna slipper gå i trappor. Och underbart vackert runtomkring!
    Dyker det upp något annat med bra pris kan jag nog tänka mig att ta en titt på det med :)
    Vad betalar ni på Malins skafferi? Har hört mycket bra om det stället.

• Nides

vi betalar 7500:-!!

Men himla fint och trevlig personal.
    Har hört att maten ska vara suuuuuuuuuuer god!!

• Fluffbullarna

Hej alla 1 september-par! Hur går det för er?

• Nides

Heeeeeeej det var ett tag sen nån skrev här!
    Planerna är ganska stilla här. hur går det själv??

• Fluffbullarna

Jo, jag tyckte det var dags att väcka lite liv i tråden igen :)
    Vi har väl egentligen inte bestämt så mycket mer, men har funderat lite smått på det mesta.
    Har tex hittat stämplar vi ska använda till trycksakerna och håller på och försöker bestämma vad vi ska ha för tårta.

• Louise14

HEj bruds,

Har också bestämt oss för vilka stämplar vi skall ha till inbjudningarna, har ni hittat era på panduro( från reprint?). Undrar lite hur man skall få trycket så där fint och ustående.....( embossing tror jag att det kallas) men hur gör man? Någon som vet?

• Fluffbullarna

Hej! Nej, våra stämplar är från Forma Hantverk. Vad ska ni ha för stämpel från Panduro, har du bild?
    Embossing finns det massor av trådar om här tror jag men själv har jag dålig koll. Det är något med ett pulver som man penslar på. Annars kan du säkert fråga på Panduro, de borde ha någon broschyr om det.

• Louise14

Hmm, hittar ingen bild på just den stämpeln, men det är ett lite och tecknat enkelt brudpar som pussas. Det är ju praktiskt med stämplar, för jag tänkte använda dem genomgående på inbjudan, vigselprogram, placeringskort, festprogram och eventuellt också tackkort. Vilken färg har ni tänkt er?

Har du en bild på eran stämpel?

• Fluffbullarna

Nu har jag köpt klänning! Den blev röd och rätt kort!

• Nides

Hej tjejer!!

Fluff: vart köpte du din klänning?
    Hur långt har ni kommit nu då med planerna?!!

• Fluffbullarna

Jag har ingen bild på den än, ska försöka fixa det i helgen.
    Jag var aldrig ute efter en traditionell brudklänning utan mer en festklänning, den här är som sagt röd, axelbandslös (fast man kan sätta på axelband), ungefär knälång med lite tyll i nederkanten och snörning med sidenband i ryggen. Märke Fred Sun och köpt på Chelsea Collection på Kungsgatan i Göteborg.
    Har ni andra planerat eller köpt något mer?

• Sweetpea

Hej!

Jag gifter mig också den första september, i Stockholm stadshus. Vi ska ha ett lite alternativt bröllop, med liten middag och stor fest, och har kommit ganska långt i planeringen faktiskt. Ibland får jag bromsa mig själv en smula - det är ju faktiskt nio månader kvar och ingen idé att börja planera saker i detalj.

Svar på tråden 1 september 2007