• InaHjärtarAdam

minskad sexlust.

ja, nu måste jag bara få prata av mig. det här har jag gått och undrat men inte vågat fråga någon...
    jag o min sambo har varit tillsammans i snart ett år och har alltid haft ett väldigt aktivt sexliv.
    numera har vi sex bara typ en-två gånger i veckan. det är ju liiite! jag vill egentligen mer, och han också men vi är helt enkelt inte sugna lika ofta.
    är det vanligt att det blir så eller?
    jag funderar på att sluta med mina p-piller för jag tror dom förstör mycket...

• Svar på tråden minskad sexlust.
  • Sara7

Jag hade slutat med ppillerna! När jag gjorde det tog det en månad sen va min sexlust tillbaka. Visst det kan bero på andra grejer, men ppiller är en stor sexlust dödare!! Jag är så himla glad att jag slutade, min sambo med!

• InaHjärtarAdam

vad använder ni istället då?

• Sara7

Vi kör kondom nu. Inte så himla kul, men vi känner det är viktigare att jag är sugen och är glad. Hormoner kan ju ställa till med en del.

• InaHjärtarAdam

kondom... jag är allergisk mot latex också och dom latexfria kostar dels 80kr för fem stycken och sen har dom sånt konstigt material.. men går det inte med annat så är det så. vi vill ju också hellre vara sugna och glada

• Sara7

Det är jätte jobbigt att hitta alternativ till ppiller. Jag visste att min minskad sexlust berodde på pppiller, men jag ville inte sluta. Dels för att ha koll på mensen men också att slippa kondom.Inte förren vi verkligen tyckte det blev ett stort problem med sexlusten slutade jag. jag blir så torr av kondom. Jag testade hormonspiral med, då försvann inte min sexlust. fick andra problem dock. Så jag förstår ditt dilemma!

• pickolina

InaHjärtarAdam
    Varför inte testa kopparspiral?!

• viktualia

jag tycker att det går upp och ner det där med hur ofta man har sex.. vissa perioder hinner man inte så ofta, är för stressad, trött och upptagen för att vilja/kunna/hinna... jag tycker dessutom att jag, fortfarande efter 7 års p-pillerätande, att jag mår bra av pillren.. men sånt är ju individuellt...

• Sara7

Ja, det tänkte jag inte på! En kompis som är allergisk mot både ppiller o kondom satte in en sån o tyckte det va toppen.

• Meddelande borttaget
  • A.M.

Man kan använda pessar också - bara ett litet tips ... Inga hormoner!

• pickolina

A.M.
    Om man kan få tag på spermiedödande medel dvs ja! ;)
    Jag skulle aldrig välja pessar ändå, vill njuta av or*ls*x... :D Tänkte på att jag hört att medlet smakar APA, stackars pojkar... ;)

Svar på tråden minskad sexlust.