• MiaVin­terbru­d
    Äldre 14 Sep 11:55
    10946 visningar
    45 svar
    45
    10946

    Pitebrudar!

    Nu är det dax för en tråd för brudar i pitetrakten. Här kan vi surra om lokaler, catering och frisörer. Självklart ska vi ses och ta en inspirerande kopp kaffe nån gång!
    Hoppas ni piper till i tråden :)

  • Svar på tråden Pitebrudar!
  • MiaVin­terbru­d
    Äldre 3 Oct 13:03
    #0

    Ah, funderade just på att det måste ha varit hon haha, ni gick väl i samma klass?

  • jessi_­lundgr­en
    Äldre 3 Oct 14:04
    #0

    mm ett tag i alla fall... världen e mindre än vad man tror

  • Vicke7­3
    Äldre 9 Oct 02:47
    #0

    Till er som soker fotograf kan jag tipsa om Hakan Johansson www.fotografhjo.se som fotade vid vart brollop och vi var valdigt nojda. Han var med i kyrkan, tog foton av oss och var aven med vid fordrinken innan middagen. Han jobbar inte som fotograf pa heltid sa om ni ska gifta er en veckodag kanske han inte kan men han ar billigare an fotostudiorna i stan och jag tyckte att han var mycket flexiblare (de fotografer jag pratade med i stan ville ha flera hundra i tillagg bara for att fota utomhus sa jag fragade inte ens vad det skulle kosta om man ville ha med dem i kyrkan och vid festen).

    Om ni vill se nagra av hans bilder fran vart brollop kan ni skicka ett meddelande via var sida (sok pa Isleworth under ort, vi ar det enda brudparet pa den orten).

  • Vicke7­3
    Äldre 9 Oct 03:06
    #0

    Ska kanske ocksa tillagga att ytterligare en anledning till varfor vi valde Hakan var att vi ville ha alla fotona fran brollopet pa en cd-skiva istallet for att fa ett fotoalbum och vara tvungen att ga tillbaka till fotografen om vi ville ha fler foton framkallade. Alla fotografer vi pratade med i stan innan vi hittade Hakan var antingen valdigt motvilliga att ge oss alla foton pa cd eller sa ville dom "rakna pa" priset i sa fall.

  • SagaTo­va
    Äldre 9 Oct 15:36
    #0

    De var många vackra naturfoton, men inga på människor. Kan du inte visa dina bröllopsbilder? Vi har som jag tidigare nämnt inte bokat fotograf ännu, och hon som vi tillfrågat är inte säkert att hon kunde så jag vill gärna få fler tips!

    Annars får väl maken ta med självutlösare
    Eller så kanske inte....nej bra bilder vill jag ha och gärna ngn som inte är så konventionell....

  • SagaTo­va
    Äldre 9 Oct 15:44
    #0

    Ang med bilder på CD så gäller det nog de flesta professionella fotografer som har företag att de inte lämnar ut på alla bilder på CD. De tjänar ju sitt levebröd på att vi ska komma och beställa fotona av just dem. Jag vet att min sambo har gett ut fotona på CD, med restrektion att han plockat bort om de varit några han själv tyckt varit helt misslyckade.

    Sedan har burdparen vid något tillfälle velat ha efterbehandling (dvs, göra svartvita bilder el dyl)Men ändå gett ut på CD. Men då arbetar han inte heller heltid som fotograf.

    Men nog om detta. Hur går det med allt annat? Är det bara jag som "porrsurfar" här titt som tätt? Jag har nått skov just nu tror jag då det är mycke bröllpsplaner.

    Vi kommer nog att få flytta fram vårt bröllopsdatum lite tidigare än vad vi först tänkt. *morr*

  • Vicke7­3
    Äldre 9 Oct 15:45
    #0

    Hej SagaTova,
    Jag forsokte ladda upp ett foto pa var sida har pa brollopstorget men det var for stort sa det gick inte.

    Testa den har lanken (jag har bara hunnit ladda upp 2 foton annu), om den inte funkar ga till var sida har pa brollopstorget (ga till sok brudpar och sok pa ort Isleworth) och skicka mig ett meddelande med din email sa att jag kan 'invite you'.

    www.kodakgallery.co.uk/ShareLandingSignin.jsp&Uy=-zdnwd&Upost_signin=Slideshow.jsp%3Fmode%3Dfromshare&Ux=0

  • SagaTo­va
    Äldre 9 Oct 16:12
    #0

    Vilken snygg klänning du hade! Jag planerar ha en helröd klänning när de beger sig.

    Jag vill nog gärna se mer bilder (nyfiken)
    Vart gifte/ni er? och vart var festen?

  • Hemlun­da
    Äldre 10 Oct 14:05
    #0

    Nu är jag tillbaka efter ett tags planeringsdvala..

    MiaVinterbrud
    Kul att ni ska vara i Storfors Folkets Hus, det ska vi med! Vi kommer bli 90 pers. så jag undrar om inte vi också måste slå ut en vägg

    Bra med fotograftips! Har mejlat Håkan nu! Har ni fler tips på fotografer, gärna de som extraknäcker?!!

  • SagaTo­va
    Äldre 10 Oct 15:37
    #0

    Storfors folketshus är ju en fin lokal, vi har varit på många trevliga fester där. Sist tror jag vi var säkert 60-70 pers där i alla fall.

    Har alla satt datum? Vi lutar åt sista veckan i augusti, hade egentligen tänkt mitten av september men det skiter sig tyvärr!

    De blir nog kvällens samtals ämne i alla fall, för vi måste bestämma oss snart.Vår värdinna kommer ikväll och min blivande ska fota "secret box" foton på henne som hon ska ge bort som present till en speciell "vän". Ska bli så roligt. Jag ska hjälpa henne med make up:en så hon blir riktigt fin.

    Filurar på vad jag ska ge till min man, jag kan ju inte be honnom fota och ge honnom korten. Får försöka hitta på nått annat, annars gillar jag idén mycket.

    Hemlunda: mejla christer@cihlinfoto.se om du vill se bilder som min blivande fotat.

    Någon som ska göra en bröllopshemsida?
    Eller har gjort, som man kan få kika på...

  • SagaTo­va
    Äldre 30 Oct 20:08
    #0

    Nu har grund konceptet för våra bordsdekorationer och min brudbukett kommit från Panduro!

    Nu gäller de bara att bestämma ett datum. Vet inte riktigt varför vi drar ut på det.

  • Floora
    Äldre 13 Nov 23:55
    #0

    Hej!
    Snälla snälla tipsa mig om bra festlokaler i piteå med omnejd. Alla tips är av intresse! Tack

  • SagaTo­va
    Äldre 14 Nov 00:17
    #0

    Oj, ge mig lite mer att gå på. Hur många gäster, ska de finnas värme (sommar/vinter) Ska det gå att laga/varmhålla mat? Jag kan säkert komma med flera men om du kan specifiera liter mer blir det lättare.

  • Floora
    Äldre 15 Nov 12:57
    #0

    Det är det svåra.Är ganska i början av planeringsstadiet och vi vill gärna hitta lokal först för att se vilken stil vi ska ha och vilka förutsättningar som finns.
    Kommer bli runt 90 gäster som det verkar så det krävs ju lite utrymme.Vill inte ha en superenkel bygdegård utan lokal med stämning och känsla. Det är sommar som gäller och omgivningarna får gärna vara lite trevliga.
    Det är därför jag är öppen för i princip alla tips. Vi vill helt enkelt ha något att utgå ifrån.
    Tack

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 15 Nov 14:56
    #0

    De finns väldigt många föreningsdrivna lokaler i Piteå kommun. Men med 90 personer begränsas antalet lokaler vesäntligt. Men det finns fortfarande några att välja på.

    Hifton i Hemmingsmark: 120 personer, finns övernattningsmöjlighet (25 bäddar)
    De har ett fullt utrustat restaurang kök. Miljön är mycket grön och en del asfalt, ligger dock i anslutning till fotbollsplanerna.

    Gotis i Lillpite.
    Rymmer 150 pers, har ett litet kök, en scen, gott om utrymme för att hänga jackor mm. Två toaletter.
    Ligger vid lillpite älven, asfalt plan, med bostäder runt i kring.

    Logen i Långträsk
    Dukning finns för 180 personer. Kök med ungs, diskmaskin,kyl, frys.

    Munksunds folketshus:
    Rymmer 150 pers,porslin för 150,har kök med kyl/frys,diskmaskin, värmeskåp. En scen. Bra avhängningsmöjligheter. Ligger i ett bostadsområde.

    Norrfjärden folketshus: 150 pers Köksutrustning för 200 matgäster, kyl/frys, spis mm.
    Ligger centralt i Norrfjärden.

    Logen Norrstrand:
    100 pers, begränsade köksmöjligheter.

    Gläntan:
    Vet ej säkert om den fortfarande hys ut, men rymmer ca 100 pers. Ute mot havsbadet

    Sikfors folketshus:
    Rymmer absolut 150 gäster. Fullf utrustat för 150 pers ialla fall.

    Storfors folketshus:
    Rymmer 150 pers. Scen, Kök, toaletter, bra avhängning. Ligger i anslutning till bostadsområde.

    Det är lite grann att börja med ialla fall. Det finns kanske ställen som jag inte känner till. Vet inte hur det är med Rosfors Herrgård tex. De drevs tidigare av någon men har för mig att de slutat så kanske hyrs det ut?

    Tänk på att inte lägga bröllopet helgen som det är Summer games om ni vill hyra lokal. Då är nämligen de ´mesta uthyrt.

    Finns så klart lokaler som tar 70-80 pers osv. men jag utgick ifrån 90 gäster och då är detta vad jag kan dra mig till minnes.

Svar på tråden Pitebrudar!