vad för ring????
jag undrar vad för prisklass man ska lägga sig på när man köper förlovningsringar??
finns det nått bra ställe att rekomendera där man kan köpa?
jag undrar vad för prisklass man ska lägga sig på när man köper förlovningsringar??
finns det nått bra ställe att rekomendera där man kan köpa?
Vitt guld funkar ja, men jag håller med dig. Titan är ju lite mer annorlunda.
Dessutom finns det ju vansinnigt fina vigselringar på titanringar.com sen när den dagen väl närmar sig :D
Vi har ju inte ens bestämt oss för förlovning än, men vi har pratat lite om det och det är alltid kul att kolla runt lite på ringar och så.
ladymarmelade
Någon specifik du hittat på titanringar?
Menar du förlovningsring?
I så fall gillar jag en vanlig kupad ring. Blank då som sagt. Tycker om när det är enkelt och stilrent.
between kupad, blank vigselring är såååå fin!!!
ladymarmelade
Låter snyggt.. tänk bara på att om du väljer en kupad förlovningsring bör du välja en kupad vigselring också sen när den dagen kommer.
tja någonstans mellan 500 och 500,000 beroende på ekonomiska omständigheter...
Jo jagg gillar ju ändå de kupade bäst, så det dilemmat slipper jag när dagen D kommer.
Man får väl bara hoppas att företaget finns kvar när det är dags att köpa nästa ring då :D
ladymarmelade
Det gör de säkert..
västkust_tjej
jättefina ringar, vi funderar också på dem. Vad har du tänkt dig för vigselring?
Eftersom jag är BT's självutnämnda palladiumförespråkare, så måste jag naturligtvis slå ett slag för palladium även i den här tråden :)
Vill man ha ett material som är hårt, ovanligt, vackert i ytan samt har ett överkomligt pris (ungefär som vitguld), då röstar jag på palladium.
Jag och m2b har ringar i palladium. Modellen är rätt speciell. Men även om man inte gillar modellen så kanske bilderna säger en del om metallfärg och annat sånt.
www.flickr.com/photos/duchessa/tags/rings
Nu har jag ju redan titanring, men fundera kan man göra ändå..
Palladium, hur är det i tyngd?
nightnurse
Ja, vi gillar verkligen ringarna. Var först och provade i en affär olika modeller osv. Fastnade för denna modellen och beställde den sedan över nätet. Blev betydligt billigare.
Ringarna är till vår kommande förlovning så någon vigselring har jag inte sett ut ännu. Eller ja jag har ju tittat och drömt, men är ett tag tills dess tror jag.
Lycka till med ert val!
Jag och min pojkvän valde en "matt" ring med blanka "streck" runt om på tvären.. Dom är jättefina!
Vi köpte dem på Smycka och la ut ca 3500 för båda, med försäkring i 6 månader och gravyr som då ingick i priset!
Vi fick jättebra Service och mannen som hjälpte oss var supertrevlig
PS/ Kom ihåg att bara NI själva bestämmer vilken prisklass och vilken sort ni vill ha Alla har olika tycke och smak! /DS.
// Yohanna.
Tack så mycket för alla förslag.. vi har vart inne på www.vigselbutiken.se och kollat på ringar. finns en del fina. vi har bestämmt oss för att dem ska vara i rött guld och kupade, så långt har vi kommit. *ler*
discodivan!
Vi vill ha ringar i platina!
Var far vi tag i dom??
Tack pa förhand!
ebay eller andra utom lands, maila så kan du få mer info om du vill
libenhed@hotmail.com
Västkust_tjej och nightnurse
Jättefina ringar, precis dom som vi valde när vi förlovade oss för en månad sen. Jag är jättenöjd och dom är såååå fina. Vi betalade 4100 och då var det ändå 20% på ringarna. Men det var dom absolut värda.
Lycka till
Jag var först lite snål när vi började titta på ringar... Men å andra sidan så ska man ju ha dem hela livet och då är det ju viktigt att man tycker att de är fina och att de sitter bra. Våra kostade tillslut 6200 kronor men det får det vara värt.