• Linnak

Gifta den 29/ 7-06

Jag undrart hur det gick för er tjejer som skulle gifta er från Hudiksvallstrakten?
    Här kommer en berättelse om vårt bröllop den 29/ 7 -06.
    Sov nästan inget natten före bröllopet var så nervös,försökte på alla vis att sova men det gick inget vidare,såg ut som en bulldog under ögenen när jag vaknade (ha ha )men hade spa plåster som jag satte under ögonen och låg så en stund,och faktiskt det såg inte så tokigt ut men fortfarande ganska svälld ,hur ska det här gå tänkte jag ,men men det får gå.
    Kl 10.30 skulle mamma hämta mig för jag skulle till frissan i Friggesund,Anita vilket jag rekommenderar varmt,jag och min blivande och våra ´barn åt rejäl frukost och sedan var det dags för dusch,min Matte skulle vara kvar med min yngsta och min tärna skulle hämta mina två tjejer dom skulle komma efter till frissan.Tiden gick fort och plötsligt så kom mamma och vi bar iväg till Friggesund.
    Sedan satt Anita och jag igång och diskuterade vad vi skulle göra med håret,vi bestämde att vi skulle lägga upp håret på spolar och göra en halvuppsättning,så det gjorde vi,jag var lite pirrig,men Anita var så omtänksam hon hade bakat bröd ,och så fick jag smörgåsar och te så hon fick mig och koppla av.Började bli halvklar när min tärna och sminkös och mina två flickor kom,så jag och min sminkös tog ett glas champange innan hon började ,sminkningen blev jätte-bra jag vart mer än nöjd.Sedan gick tiden fort och så var kl nästan 14.30 när vi skulle sätta på klänningen och bh-livet,en annan kompis kom och skulle hämta mig hon hade lånat en Camaro jätte-fin så det var kul att åka till Mariagården i den,det kändes lite fästligt,var nu så nyfiken på Mattias,väl där framme vid kyrkans parkering var det fullt med folk,nu började verkligen att kännas pirrigt vädret som var dåligt på förmiddagen hade ändrat sig till strålande sol men lite regn på tiaran fick jag innan jag for från frissan.Jag var nästan en kvart försenad men det kunde inte hjälpas.Min bror kom ut för det var han som skulle leda mig fram .
    Alla folk gick in på Mariagården och så stängde de portarna och jag och min bror och följet stog och väntade på att komma in,jag var så nervös jag höll min bror så hårt i armen.Så började musiken vilken var helt fel,kantorn hade missuppfattat det hela hon spelade även falskt usch tänkte jag men det gick bra ,vi började gå in ,och gud så mycket folk tänklte jag ,men till slut var jag framme vid altaret och där stog min Mattias så snygg .Vigseln gick bra och min kusin spelade och sjöng Ännu doftar kärleken som Marie Fredriksson skrivit det var så fint,efter vigseln så döpte vi vår son vilket också var en fin cermoni vilket vrarn lille grabb inte tyckte han ville inte vara med,sedan spelade kantorn Delsbos brudmarch och vi gick ut och blev firade där,många knäppte kort så vi stog kvar en stund innan vi for till Bygdegården i Delsbo.Vi åkte en liten tur med camaron innan vi åkte dit,våra gäster stog och väntade på oss ,sedan fick vi alla välkomstdrink vitt mousserande vin med en jordgubbe i.Efter ett tag gick vi till bord och där var det trerätters-middag ,förrätt:laxcanape med örtsås
    vitt vin ,Varmrätt:helstekt fläskfile med conjaksås och potatisgratäng med grönsallad röttvin ,el,alt.vitt,öl ,el,annan dryck
    efterrätt:bröllopstårta med kaffe
    sedan fick dom oss och dansa vals som inte alls kan dansa vals men det gick på ngt.sätt ändå på vårt sätt ha ha,vi hade tyvärr inget band men vi hade musik som en snäll kompis fixat så vi hade dans ändå och festen den höll på till kl 4.00 på morgonen så det var lyckat.Det var kul att träffa alla och att de kunde vara med och fira våran dag .
    Har nga bilder om ngn. vill se .
    de finns på mitt galleri på familjeliv.se
    Gå in på :www.familjeliv.se/krypin/linette38/galleri.php
    Och så vill säga lycka till Er alla som gift er och till alla som ska gifta sig.

• Svar på tråden Gifta den 29/ 7-06
  • Ruby Jo

Grattis och lycka till!!!!

Svar på tråden Gifta den 29/ 7-06