• Tiindra

Vad får man för 60.000

Hej

Skulle vilja veta lite vad man kan få för en budget på ca 60.000.

Det är 90 st personer.

• Svar på tråden Vad får man för 60.000
  • Daniela_N

Vi var 50 resp. 55 personer och vår budget gick ut på 50.000 kr. Då vi lagade maten själva, köpte sprit i Polen och i Tyskland och blev filmade samt fotade av bekanta för en symbolisk summa (men de är proffs). Så det beror också på vad du är själv ute efter?

•  Miss Cee

Tja antingen kan du få

* MIddag/fest på restaurang till ett kuvertpris på max 500kr (inkl allt) för 90pers (blir då 45.000kr) så har du 15.000 över till kläder, blommor, foton, ringar, inbjudningar mm. Det är absolut inte en omöjlig budget, mer en fråga om vilka ambitioner ni har.

* Eller så fixar ni en egen lokal och caterar mat och kommer ner i kuvertpris (men räknar då in lokal, personal, dryck etc.) och får mera pengar till det övriga.

VAR gifter ni er? I stockholm eller ute i landet?

• Tiindra

Miss Cee --> Andra alternativet där lät ju inte så dumt ..

Det kommer bli utanför, väster/norrort

•  Miss Cee

Generellt kan man ju säga att ju längre från stan, och så långt borta fråm sommaren som möjligt desto billigare blir det.

Så leta lokal en bit från stan och välj hellre vår/höst/vinter säsongen.

Men kolla runt här på BT så märker du vad priserna ligger på. En ring kan du ju få för 1500kr (en vanlig enkel guldring) men du kan ju också köpa en diamantring för 30:000kr... och så är det med det mesta..

• saga_81

Tiindra
    hej du får mycket för 60000 tusen.Om du fixar lokal och dryck själva .Det ska vi göra och anställa privat kockar .för oss kommer maten kosta 30000 för 100 pers.Men för 2 rätters tar dom mellan 200-250 det e vad min vännina fick betala .Jag har inte adressen till deras hemsida men jag har tel nr till killen vi har kontakt med.Om du vill kan du få den ...

Svar på tråden Vad får man för 60.000