• Snart_FruL

Bilr nog utan möhippa

Har insett att det nog inte kommer bli någon möhippa för min del. Dels har jag inte så många kompisar, och dels umgås de inte i samma kretsar.

Jag har 4 tjejkompisar varav den ena bor nästan närmare 15 mil härifrån och ingen av de andra tjejerna har kontakt med henne. Nummer två känner jag inte så väl, fast det blir kanske bättre nu när vi ska gå målarkurs ihop. Nummer 3 har två små barn och rätt fullt upp, hon kan dessutom inte riktigt med nr 2. Och så min tärna, som är den jag känt längst av dem alla. Jag vet inte om hon kommer ordna nåt när de ändå är så få.

Kan ju säga att på min födelsedag i år kom inte en enda av mina kompisar (de hade bra anledningar, en av dem var på bröllop, den andra i Holland, jag skulle träffa min tärna helgen därpå och hon bor tillfälligt 15 mil härifrån och den fjärde hon som bor långt borta alltid hon kunde inte för att det var deras barnhelg,) det var bara min m2bs polare som kom. Allihop är de singelkillar.

Nåja min m2b kommer nog få en ordenlig svensexa i alla fall. Jag har sagt att de enda regler som gäller är; inte dagen före vigseln och jag vill ha hem honom välbehållen. Jag unnar honom en riktigt kul kväll med grabbarna.

• Svar på tråden Bilr nog utan möhippa
  • Moa*

Hmm... Låter lite tråkigt, men samtidigt vet du ju faktiskt inte vad de har tänkt sig. Du kan ju prata med din tärna. Puffa lite på henne liksom!
    När ska du gifta dig?

• Andie

Snart_FruL

det låter ju tråkigt att du inte har så många tjejkompisar.
    Men jag skulle bli överlycklig om jag slipper möhippa.
    Mina vänner sa att det inte är jag som bestämmer sånt men se det gör jag. Drar de ut mig på en förnedrande möhippa så kommer de inte att vara välkomna på bröllops festen.

Jag skulle mycket mycket hellre ha en lugn middag hemma än att gå runt på stan utklädd som ett annat fån. Jag förstår inte det roliga i att bli förnedrad på det viset?

Du får helt enkelt se det positiva i situationen. :D

• Sister of the Night

En hippa på få kan bli lika bra den. Man behöver ju dessutom inte göra allt det där larvet med att fula ut bruden på olika sätt (jag skulle inte gilla det i varje fall)medan 20 pers står och hejar på... utan en hippa kan lika gärna vara att sitta ned med något gott att äta/dricka, och prata gamla goda minnen samt se fram emot the big event tillsammans!

Var jag din tärna, skulle jag nog ha försökt att dra ihop något trevligt under de förutsättningar som råder.

Om jag var tärnan i detta fall så skulle jag försöka snoka reda på telefonnumret till tjejen som bor längre bort, även om jag inte kände henne. De som inte riktigt gillade varann finge stå ut för brudens skull (de skulle i varje fall erhålla varsin inbjudan till mina hippaplaner).
    Att det finns småbarn hindrar ju inte folk från att gå ut någon enstaka gång i alla fall.
    Mycket går att ordna om man bara vill och det inte ordna så att alla kan komma så vore det ju värt mycket bara omtanken att hon försökte samla dem, inte sant?

Om det var min väninna och jag var tärnan, så skulle jag försöka fixa det här.
    Nu kanske inte din utvalda tärna är av"fixarsorksläkte", så hon kanske inte funkar i de banorna. Det är ju inte hennes fel i så fall, folk är olika.
    Vad jag menar med mitt inlägg är bara att dina olika väninnor inte nödvändigtvis behöver ha det svårare att hippa dig, än att det vore fullt möjligt...

Hoppas du får någon form av uppvaktning i alla fall! :) Det är ju inte varje dag man gifter sig direkt!
    Om det sen är en fest eller en trivsam kväll med gott käk och mysig stämning kanske kan kvitta? ;) :)

• Snart_FruL

I och för sig min tärna har jag känt sen vi var 5 år. Hon var alltid den vilda och jag alltid den lugna. Och jo hon är nog en fixare det är bara jag som deppar ibland. Och jag får väl puffa lite på henne och låta henne förstå att jag inte skulle ha nåt emot att bli "hippad" lite snällt så där.

• Sister of the Night

That's the spirit! :)

Inte deppa, du står ju inför en av livets förmodligen häftigaste tillfällen *ler förtjust*

• KlaraStjärnljus

Jag ska ha en liten "oskyldig" sammankomst med bröllopsprat, te och bullar för att snacka ihop tjejkompisarna lite. De flesta känner inte varann och många kommer långt ifrån. Värt ett försök?

• Sister of the Night

Klarastjärnljus

Låter helt OK i mina öron :)

Svar på tråden Bilr nog utan möhippa