Tvättolja
Vill bara veta om det är nån skillnad mellan Aco intims tvättolja och barnolja eftersom min gynekolog föreslog att jag skulle tvätta mig med tvättolja. Glömde fråga honom. *klant*
Vill bara veta om det är nån skillnad mellan Aco intims tvättolja och barnolja eftersom min gynekolog föreslog att jag skulle tvätta mig med tvättolja. Glömde fråga honom. *klant*
Jag har slutat att använda babyolja eftersom att den innehåller Mineralolja.. INTE BRA .-(
Men köper olja från hälsoksost istället, lite dyrare, men definitivt mer "rent".
Mineraloljors fördelar och nackdelar tvistas det väldigt mycket om och var och en blir salig på sin tro...
Jag använder acos intim tvättolja och den fukar utmärkt på mig. Använder även intimtvålen ibland, men den är ju inte riktigt lika mild. Tror inte det spelar någon roll om du använder tvättoljan eller babyolja faktiskt.
Jag anv Eucerins duscholja när jag duschar...för att jag har så torr hy och den torkar inte ut som duschkrämer gör... Den är vattenlöslig, kanon!.. Man blir inte oljig alltså... Som intimhygien kan man anv allt möjligt, tex olivolja...extrembilligt i mataffären... ;) Se till att det är VIRGINOLJA bara, för det är den enda som är OK att anv som hudvård...
Icke vattenlöslig olja finns ju ingen vits att anv i duschen alls.. Utan då kan man anv enbart vatten då i sådana fall... Å så anv man oljan till att tex smörja eller rengöra genom att man oljar in sig och sedan torkar rent försiktigt med en mjuk handduk ex...
Gällande barnolja och ACO intimolja kan jag ite svara, tycker att det är onödigt dyra produkter... :)
pickolina - förutom att det är ganska skönt att "avhandla" det området också när man ändå duschar. ;) Men man bör ju tänka på att kanske inte torka sig där med handduken efteråt om man inte vill få den full i olja...
_koko_
Jojo, det förstod jag oxå... Men om oljan inte är vattenlöslig så vad är vitsen??? Gegga ner sig bara??? :D
Jo, det ska jag tala om! ;)
Vitsen är att slippa tvätta händerna en gång till efter duschen!
Och sen vet jag inte hur du smörjer in dig med tvättolja, men GEGGIG??? :D :D :D
_koko_
Ok, kletig då, oljig.. ;) :D
Ja alla gör ju självklart som de vill och som de tycker känns bäst men jag förstår inte vitsen... *s* Jag anv min vattenlösliga olja så jag slipper bli oljig..eller så sköljer jag bara med vatten... Sedan smörjer jag in mig med olja, vitt vaselin eller intimcreme efteråt... Om jag inte duschar men vill rengöra så anv jag intimservetter eller smörjer mig med olja och torkar rent försiktigt med en ren/mjuk handduk... Att olja in sig i duschen förstår jag inte vitsen med alls faktiskt. Men om ni vill göra det så säger jag inget om det... ;) *s*
"Men om ni vill göra det så säger jag inget om det... "
Förutom att du just skrivit 3 inlägg om det... ;)
Förlåt TS för trådkapandet!
_koko_
Fast det var ju bara för att ifrågasätta, för att jag undrade... Inte för att säga "ni gör fel!"...
Jag skrev dessutom ETT inlägg, de andra inläggen var en diskussion med dig..
Jag föredrar i alla fall att slippa hålla på med alla möjliga olika flaskor i duschen.. En för kroppen, en för ansiktet och två för håret räcker gott.. Så kan jag slippa att anv en separat för underlivet så gör jag gärna det... Kanske latmasken i mig... :D ;)
TS, sorry att vi kom lite OT.. Anv vilken olja du vill, det gör nog ingen jätte stor skillnad... Billigast är dock matolja (virgin oliv)... ;)
Men jag har heller aldrig påstått att du sagt att vi (jag) gör fel!
// _koko_ - som inte förstår alls varför det blev en sån diskussion kring detta och som nu känner att det räcker.
Varför??? För att du "hoppade på mig"... Oavsett om det var skämtsamt eller ej så ville jag replikera.
Jag ville bara ifrågasätta, dels för att själv förstå och dels för att påvisa att det finns andra sätt... Inget annat!..
Så..lämnar denna tråd nu... :D
lugnt.. tyckte det var kul att läsa eran diskussion. Jag tror att jag ska köpa tvättoljan ändå.. =)
Vad är det för fel på mineralolja då?? ??
soomzy
Haha, vilken tur att du inte tog illa upp... :) Det är inget fel på mineraloljor alls... Det är en väldig debatt om huruvida de är dåliga för huden eller ej just nu och många är totalt emot mineraloljor. Men ofta kan mineraloljor vara bättre än naturliga produkter.. Testa dig fram och gå efter vad som passar just dig, naturligt eller kemiskt. Jag anv båda.. :D