få bort fetett rund midjan
ja vill få min mage att bli smalare
nåra lösningar till d
tack:)
ja vill få min mage att bli smalare
nåra lösningar till d
Det går inte att punktförbränna fett. däremot kan du träna musklerna runt magen och ryggen för att få dem att bli fastare. Med träning och rätt mat kan ´du få ner den totala kroppsfetts-procenten och därmed även se slankare ut överallt.
GI-metoden! Jag är helt frälst. Dvs sluta ät saker som innehåller fetter som har tendens att samlas runt midjan (konditorivaror, chips, godis etc). Jag minskade 10 cm (!) runt midjan första veckan, det var bla min kolhydratrika kost som fick mig att alltid vara lite svälld. Urk känner jag bara nu efteråt, jag förstår inte vad jag tänkte på.
Pilates är superbra för att träna hela partiet från under brösten till rumpan, men all träning är ju bra... promenader, simning, yoga, prova runt tills du hittar något du tycker är kul!
ja kan inte sluta me godis, chips o söta saker , för när ja e i skolan såäter mina kamrater det och då blir ja oxå sugen på d
ja vill gärna springa o sånt men ja e ensam ,d känns jobbigt
ingen av mina kamrater elle nån av familjen vill hänga me:(
Det blir nog tyvärr svårt att minska midjemåttet om du inte vill ändra dina kostvanor eller motionera.
Men kom igen! Ska du låta dina vänners inflytande förstöra din kropp & hälsa? Tänk tvärtom istället, om du börjar äta bra och röra på dig kanske de ser hur bra du börjar må och hänger på? Jag lovar, efter några veckor utan socker/kakor/chips osv kommer du inte förstå hur du kunde hålla på och skräpa ner dig själv så. Suget försvinner helt efter ett tag och man känner sig pigg, glad och positiv. Då orkar man också träna vilket gör att man blir ännu piggare, gladare osv.
Jag vet att det inte är lätt men det är SÅ VÄRT att göra ansträngningen. Kom igen tjejen!!
Lägg om kosten, som de ovan har berättat om eller gör det på ditt eget sätt. Dra ner, men förbjud kanske inget (om man förbjuder nåt blir det väldigt lockande) och det är helt sant att om man slutar med socker och liknande så försvinner suget väldigt snabbt.
Sen är simning grymt bra fettförbränning. Du tränar hela kroppen, inte minst magmusklerna. En av de metoder som funkat bäst för mig när jag ska gå ner. Simma, simma, simma, minst 30 minuter varje gång.
tack tjejer :)
ja ska kämpa verkligen från nu
puss till alla
kajall
Vi kan kämpa tillsammans, via datorn :)
I morgon ska jag börja! Ska inte följa nån diet, utan ta det på mitt eget sätt! Jag tänker lämna bort de snabba kolhydraterna så gott det går. Och skära ner på allt fett och sött. Tänker inte utesluta nåt helt, bara minska i. Och så motionera, förstås!
Vi kan ju peppa varann, och uppdatera hur det går? :)
ok
visst kan vi göra d
håller med att GI är super.
har snart ätit enligt GI i en vecka och har redan förlorat 1 1/2 kg. är inte uppsvälld om magen lägnre som innan.
blir jag sugen på något så har jag lite olika nötter hemma som jag kan tugga på.
har småbarn som fikar nästan varje dag, allt från macka, bullar, glass eller andra kakor. då tar jag fram mina nötter och det funkar jätte bra.
Lycka till hur du än gör.
Kram