• sputtnik

    varvet på koön

    Hej och hjälp!

    Min sambo har friat och det lutar åt bröllop nästa år. Har inte bott så länge på västkusten, är gute, så jag har ingen större koll på festlokaler. Har letat i timmar på nätet men hittar mest bara dyrare alternativ. kanske kan ni hjälpa mig? Vi skulle vilja ha festen på ett mysigt men inte alltför dyrt ställe, gärna vid havet. Några mil från Göteborg är helt ok. Vi blir ca 80st. Önskemålet är att vi får ta med egen mat och dricka. Vi har redan kollat Stora Holms Säteri, mysigt men dyrt!! Ska finnas ett ställe på Koön, ett varv. Vad vet ni om det? Vet ni om Slussen på Orust går att hyra för bröllop? Ska finnas ett mysigt ställe i Säve, Öxnäs, k-märkt med bjälkar i taken, erfarenheter?

    Är tacksam för all hjälp vi kan få!!

    Hej så länge! Sputtnik

  • Svar på tråden varvet på koön
  • Lotta på Bråkmakargatan

    Det finns en festlokal i närheten av Köpstadsö (Stora Mosskullen via Utsöktcatering. Dock lite dyrt, 15000 i hyra + ca 500 kr/kuvert.

  • sputtnik

    Tack men det blir nog för dyrt. Verkar vara svårt att hitta något billigare som inte bara är en tråkig bygdegård eller liknande.

    Blir glad för fler tips.

    /Sputtnik

  • marstrandsbrud

    Vi hade vår bröllopsfest på varvet på Koön, det är en privatägd festlokal, så jag vet inte om jag kan ge ut info om den här, vi känner han som äger lokalen. Jag kan försöka höra om det är ok för andra att hyra den om du är intresserad.

  • sputtnik

    Hej Marstrandsbrud!

    Oh..det vore jättesnällt. Min e-mail:
    cattis_vc@hotmail.com

    Hur var ditt bröllop, var lokalen bra? Stort/litet? Vad ingick och vad kostade det att hyra. Väntar på mail från dig!

    Tack på förhand.

    /Sputtnik

  • marstrandsbrud

    Jag ska se vad jag kan göra, vårt bröllop var kanonbra.
    Vi var 40 pers, vet inte hur många lokalen kan ta, det finns bord och stolar till 40, men man kan nog klämma in några till. Ingenting ingår, det är bara lokalen, bord och stolar allt annat får man fixa själv. Vi hade en cateringfirma, Hisingens hembeställning som kom dit och hade med sig all mat och servade oss hela kvällen.
    Jag återkommer med mail till dig när jag har tagit reda på vad som gäller.

  • helr

    Hej! Vi är också intresserade av lokalen på Wollmars varv. Om det fortfarande är samma ägare så undrar jag om du kan kolla om vi får hyra lokalen till bröllop. isf skickar jag min mejl.

  • Aniara4
    helr skrev 2015-09-29 13:21:46 följande:

    Hej! Vi är också intresserade av lokalen på Wollmars varv. Om det fortfarande är samma ägare så undrar jag om du kan kolla om vi får hyra lokalen till bröllop. isf skickar jag min mejl.


    Pssst! Tyvärr är ingen av de som skrivit i tråden kvar på Bröllopstorget, det kan man se genom att namnen är svarta och inte går att klicka på. Mycket kan ju hända på 9 år också.
Svar på tråden varvet på koön