Nu är jag alldeles nyförlovad! :)
Min fästman (!) väckte mig med frukost på sängen igår och hade ringarna med sig. Vi åt lite och han visste inte riktigt vad han skulle säga... Jättesöt. Han trodde att jag ville ha nåt inövat tal eller nåt. Men icke! Det är ju honom jag vill ha! Han grät en skvätt och vi sa lite fina saker till varandra. Så åkte ringarna på. Är så lycklig!
På kvällen hade vi bokat bord på ett ställe i Vasastan. Tyvärr hade vi bara tagit ett ställe på slump... Hittat det på internet, utan rekommendationer eller nåt. Det gör vi ALDRIG om igen. Det var en pub. Började med att vi såg vit/blåa ballonger vid entren. Blev placerade vid vårt bord (som såg ut precis som alla andra, trots att vi meddelat att det var förlovningsfirande). I lokalen spelades det tysk öldrickarmusik på alldeles för hög volym. När vi fick menyn stod det till på köpet att de just nu hade oktoberfest och bara serverade en tysk pubmeny!!! Bratwurst för hela slanten. Vi visst inte var vi skulle ta vägen... Vi reste oss helt enkelt och gick därifrån! :) På jakt efter nytt ställe åkte vi till St Eriksplan och hittade till slut ett underbart mysigt ställe med underbart god mat! Verkligen en smakupplevelse och jättegott vin! Så kvällen blev väldigt lyckad trots den första missen! :)
Har inte berättat för mina föräldrar än (ska göras idag), men min blivande svärmor fick veta igår kväll och hon blev jätteglad! Känns bra.
Kram på alla. *lycklig*