• Malin22

Arg och ledsen

Som jag skrivit i andra inlägg har jag vestibulit och vaginism, men jag har blivit mycket bättre och trodde att jag var påväg att bli frisk. Men nu har jag köpt knipkulor och tänkte öva med dem. Första gången för ett par dar sen gick det inte. Jag trodde det var för att jag inte var upphetsad och tänkte att det kanske skulle gå lättare om jag var det (inte för att jag bskulle vara blöt utan för att musklerna lättare slappnar av osv. bött är det ändå för jag har alltid en halv liter glidmedel på allt). Så idag försökte jag igen men det gick fortfarande inte! Och jag försökte och förskökte och försökte... men varje gång jag kom till mitt "onda ställe" kändes det som om jag skulle spricka så ont gjorde det! Jag gjorde andningsövningar för att kunna slappna av men det hjälpte inte. Jag gjorde verkligen ALLT jag kunde komma på, sträckte benen rätt ut, låg med dem upp mot taket... när jag tänkter efter måste det sett rätt dumt ut...
    just nu är jag bara så arg och gråter och vill skrika... så ont har inget gjort på minst ett halvår! Och så jädra stora är dom ju inte! jag fattar inte varför det inte går...

• Svar på tråden Arg och ledsen
  • picachu

Usch, låter riktigt hemskt :( Kommer du att alltid ha det så, eller kommer du att bli av det? *totalt okunnig*

Styrkekram!

• Malin22

tja... dom flesta blir friska, och jag trodde ju att jag också var påväg att bli det, men nu vet jag inte alls som tur är forskas det en hel del nu och en del studier bedrivs. Men det är så jobbigt! Jag är ju bara 20 och vill kunna göra allt som man "ska" kunna...

• picachu

Men finns det någon vettig behandling, eller är det bara lindrande/ smärtstillande som gäller?

Usch, och du är bara 20 - life is not fair!

• Malin22

nix, ingen vettig behandling. en del använder smärtstillande salvor men jag har så känsliga slemhinnor så det funkar inte, gör bara mer ont då. vaginismen kan man träna bort med olika avslappningsövningar och det trodde jag att jag hade gjort, men tydligen inte... det man kan göra är att behandla orsaken (i mitt fall torra slemhinnor) och hoppas på att kroppen sen läker sig själv, och oftast gör den det... jag tror att mitt problem är att mitt onda sitter så högt upp där det är svårt att smörja, de flesta har ont precis kring öppningen och där kommer man lättare åt, men jag har som sagt ont lite högre upp.

• pickolina

*kramar om* Ge inte upp vännen!

• Malin22

pickolina,

tack, jag vet att det bara är att fortsätta (vad har jag för val liksom?), men det är så jobbigt med såna här bakslag! och som sagt var det så länge sen jag fick såhär ont, hade nästan glömt att det kunde göra så ont...

• picachu

Jag hoppas du blir frisk snart!

• pickolina

Malin22

Usch vad jobbigt!!!.. Vet hur hårda bakslag kan vara. Tyvärr är de svåra att undvika... Låt dig vara lite ledsen och besviken ett tag och sedan tar du nya tag. Hoppas att det kommer släppa, SNART!..

Svar på tråden Arg och ledsen