Ledsen och förvirrad-lämna eller gå?
Hej!
Är ofta inne och läser alla vettiga frågor, funderingar och tips, och kände nu att det var dags att vräka ur mig allt jag går och funderar på, och hoppas att det fins någon därute som känner igen sig eller har tips och råd.
För 6 år sedan träffade jag min nuvarande pojkvän. Allt var frid och fröjd, spännande och vi hade fantastiskt sex. Tiden gick, och av olika anledningar hamnade jag i en period där jag mådde väldigt dåligt (mkt press från dåvarande utbildning och allmän inre oro). Min pojkvän fannas alltid där och drog upp mig ur det tunga, stöttade och fanns alltid där. Efter ca 3 år ville jag bli "singel", och jag vet inte om detta berodde på ett hopp om att det var DET som fattades/skulle bota min inre oro. Men det var det ju inte. Jag gjorde iallafall slut, men ångrade mig senare och min pojkvän tog emot mig med öppna armar. För 1½ år sedan blev det samma sak. Jag var singel men "ångrade mig" i våras. Och pojkvännen fanns där-igen. Tilläggas bör att det vi båda tillfällena funnits "en annan" som jag smidigt kunnat glida över till - så jag sluppit att bli helt ensam. Det gamla klassiska grönare-gräset alltså. Nu är vi alltså inne på tredje gången. Alla runtomkring oss har (med all rätta) blivit besvikna på mig, tyckt att jag lekt med min pojkväns känslor. Och nu när vi satsat igen kan ni ju fatta vilken press som lagts på mina axlar. Nu MÅSTE det ju funka! Jag KAN inte göra slut igen. Som grädde på moset i denna jobbiga situation har vi /för nu jäklar skulle det ju satsas denna gång skaffat en otroligt fin lägenhet, vilket gör mig väldigt stressad. Dessutom har vi beställt en lång utlandsresa.
Så til själva problemet: jag har helt tappat attraktionen till min pojkvän. Sexlivet är uselt, jag "ställer upp" för att behålla husfriden. När jag ser på honom ser jag en fantastisk människa, som jag beundrar och älskar, min bästa vän. Men någon attraktion, nej. Och jag VET ju att sådant förändras med tiden, jag blir bara så jäkla frustrerad när jag tänker tankan att aldrig få uppleva det där stormigt kittlande passionerde förhållandet igen. Passion är ju per definition ett övergående statie, men när min pojkvän tar på mig bill jag dra mig undan. Mitt ex, som jag har bra kontakt med och som vil starta om, var raka motsatsen, attraktionen personifierad. Jag har verkliegn inget emot alla tänkabara sorters hjälpmedel, han skulle säkert till och med gilla det. Men jag känner ju att han är mer som en bror för mig, och det känns totalt främmande att dra upp en dildo i det läget (hoppas ni förstår vad jag menar..)Jag försöker att tänka "skulle jag vilja göra slut ÄVEN om det inte fanns en annan kile i mina tankar" dvs försöka "isolera" problemet. Skulle jag hellre gå även om det innebär att jag blir lämnad ensam? Omöjligt att svara på eftersom jag inte kan sudda bort tanken på mitt ex, och ser honom patetiskt nog, som räddningen ur min situation.
Pressen och stressen jag känner från vänner och bekanta, föräldrar (som älskar min pojkvän en massa) är outhärdlig. Jag vet att jag tidigare betett mig egoistiskt och fegt, när inte det ena passat för studen har jag dragit, för att sen komma tillbaka. Och jag känner mig återigen så jäkla egoistisk när jag ständigt har tankar på att fly.
Det här är ju ett beslut man måste fatta alldeles på egen hand, men jag skulle ändå vilja be er om era synpunkter och tankar...
Massa kramar!