Det här med kost och träning är verkligen inte alltid så enkelt... Om man vill minska sin fettprocent så ska man göra av med mer energi än vad man tillför kroppen. Det är logiskt, men det är inte alltid man äter så bra som man tror.
Om man är så flitig med sin träning som Gulsippan är, och ändå inte får resultaten man önskar, så tror jag också på att boka tid med en personlig tränare. Man behöver inte göra det till stående pass i veckan med en pt (kan ju bli en kostsam historia), men mer att kartlägga hur träningen ser ut idag och vilka mål man har. Då kan man få ett nytt upplägg som är anpassat efter hur din kropp är idag och vad du tycker är roligt, så du inte tappar motivationen efter ett tag. Sen även boka tid hos dietist, för med rätt kost och träning är jag överygad om att man kan reducera överflödiga kilon. Utan att för den skull se utmärglad ut på andra ställen. Med styrketräning får du muskler så då lär du ju inte se utmärglad ut. Men sen är det ju så också att man har en kroppstyp så idealkroppen man har kanske inte är nåbar fullt ut. Undertecknad har t ex det som så fint kallas för päronfigur ;)och om jag skulle ha dom där grymma benen jag suktar efter då ryker brösten. Så ja, hitta ett mellanläge där man gillar sig själv. Man måste inte vara perfekt för att vara snygg :)Tror det handlar om inställningen till sig själv.
Sen kan det ju finns medicinska skäl också (problem med sköldkörtel t ex)till att man har svårare att gå ner i vikt, ingen tröst kanske om det kommer fram. Men då vet man allafall varför man inte får resultaten man önskar, och kanske måste kämpa ännu hårdare.