• Elvisa

Skjuta upp mensen, inte så enkelt

Nu är vi gifta och allt var helt underbart!

Det enda tråkiga var de här pillrena som skulle skjuta upp mensen. Jag vill ju nästan varna för dem...
    Började med blixtrande huvudvärk ibörjan. Skulle egentligen slutat då men jag ville så gärna inte ha mens på den stora dagen.
    Vi gifte oss i lördags och på fredagen började jag störtblöda, det har inte slutat ännu, men det har äntligen börjat avta.
    Mensen kom alltså samma dag som den skulle ha gjort samt att jag haft mensvärk x10!!!
    Har också haft smärtor vid äggstockarna, som att nån sticker in en kniv och vrider om... det börjar också avta.

Hur som helst så var bröllopet och allt helt fantastiskt och jag hade faktiskt minst besvär just den dagen, som tur var.

Kanske nån annan klarar av dessa piller bättre än jag men jag ville bara berätta så att ni som funderar på att använda de vet.
    De heter alltså Primolut-Nor.

• Svar på tråden Skjuta upp mensen, inte så enkelt
  • Clobberella

Låter fruktansvärt! Inget för mig!
    Har hört fler exempel på att de inte alltid funkar som de ska

• picachu

Nämen fyf... :(

Läskiga piller! Hellre att tant Rosa kommer på besök som vanligt än att mota bort henne så att hon blir vred.... :[ (= porträtt på Rosa)

• Ananas

Det där är en anledning till varför man bör försöka knuffa mensen någon månad innan den dag man inte vill ha mens. Det är ganska vanligt med biverkningar som blödningsrubbningar, illamående och huvudvärk och det är ju bättre att få det en månad för tidigt än på den stora dagen.

Det är jättesynd att du fick såna problem. Dock funkar det bra för många och jag hoppas att du kunde ha en bra bröllopsdag trots allt.

• Elvisa

Som tur var så hade jag en underbar dag. Eller jag menar VI hade en underbar dag.
    Ja, himla dumt att inte börja tidigare med pillrena. Men för längesen när jag hade P-piller och sköt upp mensen inför en båtluff i Grekland (1996) så gick det superbra. Men man är ju tio år äldre

• Ananas

Det är annorlunda att skjuta upp mensen med p-piller när man redan står på dem. Sätter man in ett nytt preparat för att skjuta på mensen som i ditt fall då är det betydligt vanligare med blödningsrubbningar och annat trassel. Då är din kropp inte van vid hormonerna på samma sätt som när du äter p-piller.

Svar på tråden Skjuta upp mensen, inte så enkelt