Varför är alla fina ringar så dyra?
Och varför kommer inte jag från en guldsmeds-familj med egen import av ädelstenar?? :)
Och varför kommer inte jag från en guldsmeds-familj med egen import av ädelstenar?? :)
Afrodite 4/8-07
har kollat på rosa safirer en hel del, de här var ju sjukt billiga! Hur vet man att det inte bara är glas? eller rosa topazer?
inte min tur än-fast nu är det min tur
Berättiga fråga.
När man handlar från nätet så kan man ju inte se produkten som på samma sätt om man tittar i en affär.
alltid när man handlar på nätet så har man enligt lag två veckors ångergaranti.
detta tar äver ridderborgs upp på sin sida.
www.ridderborg.se/shipping.php
du kan alltså ta stenarna och gå till en värderare eller annan kunnig och kontrolera vad du köpt. Är du inte nöjd är du fullt fri att skicka tillbaka dina stenar.
dom tar även upp detta med äkthet och du kan få intyg. större dyrare stenar får man automatiskt intyg på från dom.
www.ridderborg.se/privacy.php
*glitter*
Hade du inte en 1 ct diamantring nyss från Kaplans?
Jättekul för er som är nöjda med ringar med andra ädelstenar än diamant. Själv skulle jag inte kunna tänka mig t e x en vit safir eftersom man genom en vit safir kan se fingret, något som inte går genom diamanter. Detta kan vara bra att veta om!
Lycka till alla ringletare där ute!
Jag har hittat den! Undra hur jag ska lägga upp det här för gubben? :D
Hoppas länken funkar. Jag skulle vilja ha den stora stenen utan sidostenar, å så ett band bara med stenar under... Vad tycker ni?
www.scheinerdiamonds.com/cgi-local/SoftCart.exe/enga1ab.htm
Å nummer fem på sidan då..;)
I värsta fall kan jag kanske... eventuellt.... om jag Absolut Måste... Vänta lite med den stora stenen..:)
( fast bara i nödfall, då )
Tror jag vill ha en fyrkantig sten..
haalllååååååå....
Jag pratar så bra med mig själv så... lalalal lalala :D
Du kan prata med mig
Jag gillar mest de enkla ringarna, men hade jag bott någonstans där vräkiga ringar var i ropet (det kanske de är här också, jag vet inte så noga), så hade jag nog velat ha en riktigt finfin
Men ringar med stenar är ju faktiskt fina!
fyrkantigt va en av de finaste absolut.. även droppformad (päron) e fint på den.. (åtminstonne om man har båda ringarna) :)
Sanasol
Hej på dig igen!
Det stämmer att min förlovningsring är på en ct, men den vita safirringen har jag på andra handen och att den är genomskinlig längst in i mitten, stör inte mig. Jag tycker såklart att den är fin ändå
linasägerhej
Jag tror vi har samma smak du och jag.
Har nu pratat men M2B och han vet inte heller hur man lägger ut bilder... tja vad gör man? Ska återkomma så fort vi har fått ett hum om sånt.
F.ö. så kan jag också rekommendera ridderborgs gems.Har beställt några stenar därifrån och varit nöjd med servicen