• Jane24
    Äldre 23 Aug 18:30
    2645 visningar
    6 svar
    6
    2645

    Hej alla tjejer som skrev till annonsen om mensvärk!!

    Tusen tack alla ni tjejer!!

    Jag har testat med en massa olika saker under mina mensår. Bäst hjälper varm dusch på magen och nedre ryggen för då släpper också endometriosvärken. Sen har jag också en medicin som heter Dexit de är smärtstillande och lungnar ner musklerna. Fast börjar bli så länge jag ätit dom nu så dom värkar inte på mig mer. Har också ätit Voltaren hjälper med. Sen så finns de vetedyna den hjälper ju för stunden då den är varm men sen kommer värken igen. Sex är en sak som får min värk att försvinna längst av alla saker. Fast inte nyttigt med sex under varje mens man kan ju få en massa bakterier i underlivet utav de med hihi. Men jag lever börjar bli van med mina olika värkande kroppsdelar. cystvärk, ibsvärk, mensvärk, och endometrios värken ihop är ett rena rama hell på jorden hihi.

    Kram på er alla!!

  • Svar på tråden Hej alla tjejer som skrev till annonsen om mensvärk!!
  • M.G
    Äldre 8 Nov 16:40
    #0

    Jag har haft mycket värk och jag äter en matsked kallpressad olivolja/dag och min mensvärk har så gott som förvunnit.

  • f.d. Svart brud
    Äldre 8 Nov 17:30
    #0

    Det finns en receptfri medicin på apoteket som minskar blödningarna och därigenom mensvärken. Cyklo-F heter den. Det står på förpackningen att man inte bör ta dem om man tar p-piller, men det var helt OK när jag kollade med min gynekolog. Jag fick den utskriven på recept och då hette den Cyklokapron, tror jag. Den funkade bra.

  • amira
    Äldre 8 Nov 19:21
    #0

    Jag har smärtor så jag inte kan röra mig i två dagar. Jag har fått en voltaren tablett som är snabbverkande och den fungerar nästan optimalt... Har tidigre ätit diklofenak som jag mådde så dåligt av...

  • Nemo nisi mors
    Äldre 8 Nov 23:50
    #0

    Hadde oxå mensvärk i dagar så jag inte kunde röra mig. Kräktes t.o.m. Det enda som hjälpt är spiral. Har ingen mens alls nu.

  • f.d. Svart brud
    Äldre 11 Nov 19:31
    #0

    amira
    Konstigt att du tål voltarén om du inte klarar diklofenak! Det är samma verksamma ämne i båda tabletter.

    Själv tar jag Voltarén T (som verkar snabbare) mot både mina kroniska nackbesvär och mensvärk.

  • Ylviz
    Äldre 18 Mar 17:18
    #6

    Sex är inte skadligt vid mens tvärt om. Vid orgasm drar blodkärlen ihop sig och mensen minskar. Dessutom fylls kroppen med egna "lyckohormoner" som gör att mensvärken försvinner.

Svar på tråden Hej alla tjejer som skrev till annonsen om mensvärk!!