Förlovningsringar
Lite nyfiken på var alla har skaffat sina förlovningsringar. Hos guldsmed, genom internet...?
Lite nyfiken på var alla har skaffat sina förlovningsringar. Hos guldsmed, genom internet...?
Q och P:
Jag tycker att det är helt okej att man inte vill låta någon annan prova ringarna. Det handlade nog mer om att jag ville förstå tanken bakom, eftersom den kändes främmande för mig. Nu vet jag mer om hur du tänker :)
lightfish:
Snygg! Jag har funderat på något liknande som vigselring. Kanske skulle nyttja någon av mina vänner i USA...?
Duchess
Duchess
Oups.... Nåja, tack! Jag är väldigt nöjd och priset var grymt bra!
lightfish
jätte fin ring!
Enghav
Tack, det är kul när andra också tycker det!
Duchess - min förlovningsring är Side som finns på Anders hemsida. Min sambo har en slät ring i samma profil. Som vigselring ska jag ha en alliansring som Anders gör så att den passar i måtten till förlovningsringen, och min sambo ska ha en till likadan ring.
Kikade på Side alldeles nyss - jag har nog missat den när jag bläddrat i ringgalleriet. Den var jättefin! Jag ska faktiskt fundera om det kan vara något för mig. Tänkte göra klart med vigselring nu i vinter...
Genom smed. Vi smidda ringar i platina 99%.
Är det då bättre att gå till en guldsmed eller Guldfynd eller så, och prova ringar IRL eller är det bra att beställa genom internet?
Blir inte det lite svårt, det blir inte samma intryck när man ser en ring på skärmen som i verkligheten.
Vi köpte våra förlovningsringar genom Albrekt Guld, även basen till min vigselring... sen gick vi till en guldsmed med den som satte dit en sten.
Jag skulle nog inte våga att köpa över nätet just för att man inte vet hur det kommer kännas och se ut på sitt eget finger.
vi köpte våra ringar på nätet www.24karat.se
och är helnöjda... nu vill jag bara att killen ska fria så man får börja använda den också ;)
Jag gillar Side jättemycket, och det händer faktiskt ganska ofta att t.ex. expediter i butiker kommenterar min ring och ger mig komplimanger!
Kanske ska tillägga, för nytillkomna tittare, att vi köpt våra ringar via samma smed som Misselina. Det är en variant av ringen Ruffy i palladium.
www.flickr.com/photos/duchessa/tags/rings/
Den var väldigt läcker och speciell, Duchess! Var det din egen design?
VI gjorde så att vi först kollade på ringar på internet och hos guldsmeder i stan för att komma på vad vi ville ha för slags ringar. När vi väl bestämt det (släta i vitguld) hittade jag jättefina på Schalins hemsida. Kollade upp lite nätbutiker som sålde dem men ville inte köpa utan att ha sett dem i verkligheten, så då gick vi till en av de guldsmeder i stan som är återförsäljare för Schalins. Kollade in ringarna, som var så fina som vi trott, och beställde dem sen på www.jempguld.se. Det tjänade vi 1700 kronor på!
Kan verkligen rekommendera jemp - de var hur proffsiga och trevliga som helst och verkligen måna om att allt skulle bli rätt. Beställde ringarna på lördagen och fick dem på onsdag så fort gick det också.
Misselina:
Nej, det är lurigare än så. Vi beställde en helt vanlig Ruffy, men i palladium. När jag hämtade ut dem så hade Anders gjort dem mer kantiga än på bilden. Jag kan ha lite åsikter om det (vad hade hänt om vi inte varit nöjda?), men resultatet är väldigt läckert! Hade jag varit misnöjd så hade jag klagat, helt klart.
Valet av palladium har jag inte ångrat för ett ögonblick. Jag kan verkligen rekommendera det till alla som funderar på vitguld! :)