• Mr & Mrs Lantz :)

Bröllop i Borneo

Dagen blev som en dröm man inte vill vakna ur. Vi vigdes på stranden i solnedgången. Bröllopsmiddagen åt vi i en privat terass på stranden.
    Facklor brann till kinesiska havets brus en hel del champang och dans.

Jag reckommenderar Borneo STARKT!
    Kika gärna på : www.prinsenochjag.se
    Ps: min ljuvliga klänning i från Garamaj är till salu ; )
    www.blocket.se/vi/9106356.htm

• Svar på tråden Bröllop i Borneo
  • 18aug07

åååå det lät mysigt!!! vi funderar på bröllopsresa till borneo!!! Snälla berätta vart jag ska åka! Vill gärna ha tips!!!

Borneo är en riktig äventyrsmecca.
    Om du dyker eller snorklar så får du absolut inte missa Sipidan Island *dykparadiset* kallar många dykare platsen. Just för att det finns hundratals jättesköldpaddor och mycket haj. Jag har dykt en del i världen men aldrig sett så mycket vackert på en och samma plats.
    Vi bodde på Kapalai Diving resort det var otroligt läckert.
    sipadan-kapalai.com/
    Forsränningen vid Padas River är sjukt kul och inte alls så farlig som många tror. Säkerheten är jätte bra!
    Mount Kinabalu är en riktig utmaning. Sydostasiens högsta berg 4100meter.
    Bestignigen tar två dar och är ingen dans på rosor men en otrolig KICK!
    Turtel Island är väldigt populärt samt Sepilok som är ett reservat för orangutanger. Vi bodde i två veckor på Shangri la rasa ria och vigdes även där.
    Jag har då aldrig mött så härliga, varma och serviceinriktade människor.
    De får en att vilja flytta dit.
    Jag kan prata varmt om Borneo i evigheter det är som saga helt enkelt.
    Lycka till 18 Aug 2007!
    /Ingela

• 18aug07

Jag dyker inte men sambon gör det så jag får väl guppa i vattnet och snorkla lite :)
    Bokade ni genom en arrangör? vilket hotekk i Kulan bodde ni på? hur många dagar var ni där?

Menar du Kuala Lumpor?
    Vi var bara där i ett dygn kanske för lite för att ha en åsikt,ler
    En del rolig shopping men inget speciellt.
    Vi hade hört att Federal Hotell skulle vara bra. Efter en natt där avbokade vi den andra inför hemresan och tog in på Pan Pasific vid flygplattsen i stället.
    Det var grymt bra :)
    /Ingela

• 18aug07

Tack tack! Kul med lite tips!
    Bokade ni allt själva eller gick ni genom en arrangör? Jag har varit i kontakt med jambo tours tex....

Vi åkte reguljärt och bokade allt själva.
    På så sätt sparade vi ca 9000kr.
    Det är aldrig fel att försöka pruta på hotellen :)
    /Ingela

• Juni-flickan

Va härligt det låter! Grattis!!!
    Vi var också i Malaysia i 3 veckor i sommar. Vi var, precis som ni i Kota Kinabalu, fast vi bodde på hostel istället för hotell för vi var 4 st som backpackade. Ni forsrännade också i Padas river! Visst var det grymt kul. Jag var jätteskraj påväg dit men som du sa innan så är det ju inte alls farligt. Lite mysigt att åka Borneos enda tåg dit också.
    Vi tänkte också åka till Sipidang, men det var fullt på båten så vi åkte till Mabul istället.
    Var ni ute i djungeln något? Vi åkte till ett ställe som hette "Uncle Tan´s" och bodde i djungeln 2 nätter. Guiderna tog oss med på olika safaris och vi fick se riktigt många djur. Dessutom hade vi turen att se en orangutang ute i det vilda.
    Ja det är en resa man alltid kommer minnas tillbaka på med glädje :)

Vilken fin klänning förresten! Jag kollade på era bilder och det såg verkligen underbart ut. Grattis igen!!

Hej Juni flicka :)

Roligt att du också färdas på Padas river, sjukt kul var ju det och du har rätt ang tåget. Mitt i djungeln så coolt.
    Tyvärr hann vi inte med den djupa djungeln. Bara den som gick via berget.
    Såg en liten apa där minns dock inte namnet. Dock trodde jag att det skulle vara flera *läskiga* insekter. Positivt överraskad :)
    Jag till Borneo måste man igen!
    /Ingela

• Sweety

Grattis. Såg er annons i DN i söndags. Anledningen till att jag la märke till er är att vi också var på Borneo på vår bröllopsresa och bodde på samma hotell ; )
    Vi åt också middag en dag i Gazebon.

Vad roligt " Sweety "
    När var du där`? Visst var det ljuvligt i Gazebon som ett eget litet paradis ,ler.
    Trevlig kväll!
    /Ingela

• Sweety

Vår resa var från mitten av juni till slutet. Vi besökte även Kuala Lumpur och Singapore.

Vad trevligt även vi var KL
    /Ingela

Svar på tråden Bröllop i Borneo