• morgondagg

kondom

Jag måste bara fråga. Det verkar vara så många som tycker att det är gräsligt att använda kondom. Vad gör ni om ni ska ta en snabbis innan ni ska iväg nånstans??! Vi använder alltid kondom i de fallen eftersom det helt enkelt är smartast att ha kladdet i en påse då. Finns det nån bra variant som jag missat?

• Svar på tråden kondom
  • Fea

Jag tycker att jag kan klämma ut det mesta. Och så kan man ju ta en binda som det sista kan rinna ut på.

• martinibruden

Har inte blivit gravid än och har använt avbrutet som p-metod länge. Jag vet med mig att chansen finns att en liten tidig rackare gör mig gravid men det är inget bekymmer. Jag vill ha barn men jag försöker inte aktivt därför att det är lite för tidigt men inget som jag inte skulle kunna hantera redan nu. Man kan inte planera allting iallafall.

• morgondagg

Jag är bara 23 och varken jag eller sambon har fast inkomst. Vi frilansar båda två och har inte kommit in tillräckligt i branchen för att tjäna bra med pengar. Så en liten skulle vara katastrof. Därför förlitar jag mig inte på avbrutet samlag. Men frågan handlade mest om vad folk gör med "kladdet" när de tar snabbisar precis innan de ska ut.

• pickolina

Jag har oftast gått på p-piller men vi har alltid kört avbrutet ändå... Killarna jag dejtat har föredragit det och det gör jag oxå... Det är inte alltid man har tillgång till dusch eller dulikt direkt efter och då vill jag inte ha en massa kladd i trosorna.

Sedan tycker vi att det finns sexigare och mer upphetsande ställen att spruta på.... :D

Fast om man tex tar en snabbis någon stans så kanske man inte vill ha det på sig alls.... Det kan man ju välja... :)

Hur som helst så föredrar jag och alla de killar jag dejtat avbrutet.....

• martinibruden

Jag tycker kladdet är äckligt (utom just i den sekund det kommer men sen blir det genast äckligt) så jag är bara glad om jag slipper det i mig och kan torka av det fort. Får man det i sig ska man klämma ur allt och duscha muttan för att vara fräsch, nä usch!!! Avbrutet blir enklare och fräschare.

• pickolina

Jag håller med dig.... :)

• morgondagg

Jag kommer alltid samtidigt som min pojkvän. Eller snarare, han kommer när jag kommer. Går tydligen inte att hålla sig. Jag är gammal dansare och vissa muskler blir visst lite starka då. =) Därför skulle jag inte kunna använda abrutet även om jag ville. Jag skulle ju aldrig komma! Så då blir det att välja mellan kladd i sig eller kladd i påse. ;)

• pickolina

Åh vad avis jag blir!!! Vill oxå kunna komm lätt och av samlag... *snyft*

• Vezzla

Morgondagg: jag fungerar precis som du, kommer jättelätt när vi kommer samtidigt jag å gubben min ;)

• Vezzla

Vi kör på kondom och säkra perioder, jag har väldigt jämn cykel så det har alltid funkat jättebra. Tycker det är härligt att ta på en kondom när det närmar sig då friktionen blir så mycket mysigare (har en tendens att bli jättevåt och då är det inte så lätt att känna) ;)

• Clobberella

Vi har kört med kondom i fyra år, funkar utmärkt.

• soffan80

min gamle läkare sa till mig (under den perioden jag hade mycket urinvägsinf.) att man alltid ska gå på toa efter samlag som det såå fint heter kanske inte så jättemysigt att springa iväg på toan precis efter men man slipper ju kladdet

• picachu

jomen klart att man går på toa och torkar kladd + kissar! jag har också hört dte där med urinvägsinfektion. Plus att kladdet inte är så fräscht och det blir kallt om musen. Och skulle man somna med kladdet kvar så luktar det apa om en dan efter! Kondom är skitpraktiskt och bra, även om jag ibland kan sakna att känna honom när han kommer...

• CareBear

Tjejen kan ju s*ga mannen det sista
    för att slippa "kladdet" som ni så härligt kallar det.......

• pickolina

Jag håller med CareBear. I munnen eller någon stans på kroppen, always! Never ever inside... Å är man på något olämpligt ställe och absolut inte vill ha kladd på sig eller gå å lukta ur munnen ;) så får de "skjuta" iväg det... :D

Svar på tråden kondom