• helena_h

bekräftelse på genomförd vigsel?

hur lång tid tar det innan det kommer en slags bekräftelse på vigseln? att namnändringen är genomförd, nya körkortspapper, eller någon bekräftelse?

• Svar på tråden bekräftelse på genomförd vigsel?
  • Pepparmyntan

Vigselbeviset brukar man fa direkt efter vigseln av prasten.

• lene_77

Jag fick mina körkortspapper inom 1 vecka efter vigseln och även papperet från skattemyndigheten att mitt namn var ändrat.

• helena_h

vigselbeviset fick vi av prästen, men något annat har inte hänt och nu har det gått ett tag sen 22 juli.

• öjafru-06

Då kanske du ska ringa prästen och skatteverket för att höra att vigselpappret är inskickat.

• Likah

Vi gifte oss 22/7. Vigselbeviset fick vi direkt. Körkortspapper kom efter en vecka, efter ytterligare en vecka kom körkortet. Visa-kort, ICA-kort och andra kort får man ringa om efter att skattemyndigheten registrerat ditt nya namn (vilket händer efter 7-10 dagar). Nu efter 3 veckor är (nästan) allting ändrat och klart.

Tänk bara på att ha med dig skattemyndighetens utdrah om din namnändring om du t.ex. ska använda ditt visa-kort med ditt gamla namn medan du fortfarande har din gamla legitimation.

• Likah

"Visa-kort med ditt nya namn" skall det naturligtvis stå...

• helena_h

vigseln var inte registrerad. så nu har jag pratat med prästen och sattemyndigheten och hoppas att det löser sig nu..

• helena_h

prästen hade lagt pappren på lådan men de har inte kommit fram.

Svar på tråden bekräftelse på genomförd vigsel?