Förlovningsring med stenar?
Kan man ha det, eller ska det vara utan stenar och vigselringen med sten?
Vad tycker ni`?
Kan man ha det, eller ska det vara utan stenar och vigselringen med sten?
Vad tycker ni`?
Hans ring ar 1 cm bred, men den passar honom jatte bra. Han ar ganska stor kroppmassigt(muskulos :) ) och det ar mer hans stil an om han skulle ha en smal...
Sa den ar kanonsnygg pa honom!
Jag har stenar i bade forlovningsringen och vigselringen, men sadan ar ocksa traditionen har. Man far nog gora helt som man tycker blir snyggast sjalv, det finns ingen riktig regel vad galler smycken ;)
jag tycte min släta var urtrist så jag har numera värsta bling blingen
groups.msn.com/libenhedwahlbom/shoebox.msnw
Självklart kan man ha stenar!!!! Det har jag, hittade en underbar ring när jag provade, sen ville jag inte ens prova ngn annan, min man valde en bred slät guldring, klart man kan ha olika =) Men har du stenar så tänk till hur din vigselring ska se ut, jag valde vigselring samtidigt så de passar i hop! =)
Brud 4:e aug-07
Okej, men hur länge finns ringarna kvar i sortimentet? Har hittat en ring som passar till den andra jag vill ha, men tänk om den inte finns kvar när vi ska gifta oss då.... känns ju lite onödigt att köpa den nu oxå..?
Vi har olika ringar, hans är bredare och jag har en sten i min men de ingår i samma serie och folk brukar anta att hans är herrvarianten av min om de ens ser att de är olika.
Jag tycker att de ringarna du visar är så pass lika att de fortfarande skapar den där känslan av samhörighet som Brud 2008 pratar om. Fina dessutom! :)
Jag har som sagt en sten i min förlovningsring och det trivs jag jättebra med. Innan vi köpte ringarna provade jag den ihop med några vigselringar för att se om det funkade, vilket det gjorde. :) Kommer inte ihåg exakt hur de ringarna såg ut nu, men jag vet ju att jag kan hitta nåt som passar med min ring. Och gör man inte det kan man ju designa en egen. :) Om du har hittat en ring nu som du vill ha sen, så spara en bild på den så ska du se att du kan få åtminstone nåt liknande sen när det blir dags.
Lisabet
Ja, de påminner ju om varann iaf!
Måste fundera nån dag till innan jag bestämmer mej! Var och kollade på massa guldsmeder, men det var ju ingen som hade titanringar hemma. Nån som har en förlovningsring i titan?????
Nu har jag bestämt mej!
Ringarna blir olika, fast båda i titan, och min blir den med stenar =)
Tack alla för era åsikter!!!!
Som den glamour-girl jag nu är, så har jag självklart siktat in mig på lite glitter till både förlovningsring och till blivande vigselring. Min blivande man är helt inne på detta spår också! Jag tror faktiskt att han är lite stolt över att få "visa" upp vad han gett sin blivande fru!
Han är j-kligt nöjd över förlovningsringen! Och brukar alltid kommentera hur folk försöker spana in den i smyg...
Huvudsaken är att man gör som man själv vill - man ska ju trots allt bära sin ringar resten av livet!
Mariiah, jag har en förlovningsring i vitguld med 7 diamanter. Till vigselring har jag valt en större enstensring, de passar helt perfekt tillsammans! :)
Jag älskar mina ringar, är supernöjd med dem och får jämt en massa komplimanger för dem. Jag har Schalins Bern som förlovningsring, och min man har en i samma form men utan stenar. Hans är 6 mm bred, min 5 mm.
www.schalins.se/uploaded_files/big_20060224094807Bern.jpg
Som vigselring har jag en som heter Passion, i vitguld med 14 diamanter, 0,28ct. Länken nedan visar ungefär hur den ser ut. Den är 2 mm bred.
www.schalins.se/uploaded_files/big_20060224100911237-2_51_15%20kopiera.jpg
Jag blandade alltså gult och vitt guld men stenarna i min förlovningsring plockar upp vitheten i vigselringen och kombinationen är verkligen helt fantastisk.
Personligen tycker jag det är finast med en slät klassisk förlovningsring och sen ha stenar i vigselringen. Men jag är mycket för det enkla och klassiska och inte så mycket för bling bling
Självklart ska du ha stenar!! (tycker jag iallafall :))
Det här är min blivande ring (fast i rött guld) och det är faktiskt den stora princessen som är förlovningsringen och den "lilla" som är vigselringen.
www.hedensguld.se/index.php&row2=a&getNext=7&produkt=
**Helen**
Oj var inte det ett jatte bra pris pa den ringen eller ar jag helt ute och cyklar??
Jag har små infällda stenar i båda mina ringar. Min man har helt annorlunda ring än jag.
Så man gör rätt mycket som man känner för - hittar man nåt som passar och som man tror sig vilja bära lääänge (och som man har råd med) så kan det egentligen inte bli fel.
**Helen**
Hej.
Jag var precis inne å kolla på exakt samma ringar som dig. Och om jag skulle bestämma mig för dom ringarna hur ska då killens ring då se ut?
Har din man en liknande ring som ser ut som vigselringen som jag inte visste var den "lilla" ringen då.