• Tomparina

Ledsen

Usch. Känner mig så sviken av mina väninnor...
    Det blev svensexa idag. Fick veta det igår av en olyckshändelse.. Grabbarna ville inte att jag skulle veta. Kändes jobbigt med tanke på att vi har två små barn som lätt blir rädda...
    Inte ens min bästa vän ville förvarna mig.
    Min bästis som är tärna håller ju i kommande möhippa. Jag har uttryckligen bett henne att ta oss båda samma dag men det struntade hon tydligen i. Nu är det bara två helger kvar och jag har verkligen inte tid med en helg tll där vi inte kan förbereda nåt..
    Löjligt kanske men det känns jobbigt i alla fall...

• Svar på tråden Ledsen
  • ärja

Stackars dig.
    Jag skulle nog oxå bli besviken om mina vänninor bettede sig så när de bett dem att ta samma dag. Fast om du fick reda på att det skulle bli svensexa innan så kanske din tärna visste om det och valde en annan dag så det blir en överraskning.

• aircondition

Om det nu blir hippa och sexa för oss, så hoppas jag att dom inte tar det samma dag. Just med tanke på små barn.

• camilla80

Men ts- dina väninnor kanske inte kunde genomföra möhippan just denna dag.
    Så varför tror du bara att hon struntade i dina tyckanden? Är det en sådan tro du har om din brudtärna ?

• ~gumman~

Synd att dom inte förstår hur mycket tid det går åt till förberedelserna i slutet så att dom tar er så nära bröllopet.

Vi markerade i ett tidigt stadium att vi inte ville veta av några möhippor och svensexor inom en 14 dagars period innan bröllopet just därför vi behöver den tiden till mycket viktigare saker än sådant. Och som tur är så repketerade båda sidorna detta
    Nu gäller det på Lördag den 19/8 uhiii!

• KalasAnnah

Med risk för att trampa någon på tårna så har jag väldigt svårt att förstå denna diskutionen. Jag tycker att man ska vara väldigt glad över att man får en möhippa överhuvudtaget. Det finns de som inte får något alls.
    Tycker för den delen att man inte ska önska när man ska bli hippad, då kan man ju lika gärna planera allt själv. Kan förstå att det kan vara svårt när man har små barn och så, men tycker ändå att man som brud ska ligga väldigt lågt på det planet och inte ställa en massa krav. Inte kul för vännerna att fixa något om de vet att det inte är precis vad bruden har önskat.

Hoppas hur som helst att du får en möhippa som du blir nöjd med.

• Augusti-06

Fast även om man får en möhippa som e trevlig, vill man ju att ens vänner ska respektera ens önskemål. Till mig ljög de om när min m2b:s svensexa skulle bli + att de lade det på en helg då vi hade planer (en av få före bröllopet) det gör att helgen som va jättekul, blir lite mindre rolig...

• Fröken Malm

Personligen tycker jag att man får räkna med att bli "kidnappad" när som helst...

Annars kan man ju lika gärna planera sin egen möhippa eller undanbe sig!

• Afrodite_Aug-07

Det är nog bara att acceptera att man inte ska regisera hela sitt bröllop. Möhippa och svensexa skall man inte lägga sig i. Kan inte vara sunt att försöka ha sån helkontroll. Och vem skall ta barnen om ni skall ha möhippa och svensexa samtidigt?
    Låter väl smart att inte ta det samtidigt.
    Var istället glad att du går en möhippa och försök slappna av lite. Är det nära bröllopet bör väl det mesta vara klart ändå. Helger skall vara ledig tid, inte tid då man minutiöst planerar in och stressar sönder sin tid. Om ni har så fullt på era helger så borde ni nog för er egen hälsas skull kolla igenom vad ni pysslar med på helgerna. för när skall ni annars ha er vila?

• brud_november_2005

Jag fick ingen möhippa, så sluta klaga på detta i-lands problem

• nenne78

som sagts ovan, vet du hur mycket det är att försöka pussla ihop så att någon ens kan vara med? Det är väl bättre att det passar för så många som möjligt än att försöka lista ut, utan att fråga dig eftersom det ska vara en _överraskning_, när du kan och då får du helt enkelt anpassa dig efter det. Ja, det är brudens dag, men det är ju dina vänner som fixar och trixar, och det ska även passa dem. Det är fler som har ett liv, inte bara vi som har några veckor kvar tills vi ska gifta oss.

Säger en som egentligen skulle ha provat klänning när hon blev kidnappad.

Svar på tråden Ledsen