• sagogrynet82

Nu är ringarna skickade frånguldsmeden...

Äntligen är våra ringar skickade, de beräknas komma på måndag, senast tisdag, fick REKnumret av guldsmeden. Är lite nervös ifall
    gravyren är fel, eller storlekarna är fel och att ringarna måste skickas tillbaka och göras om osvosv... Gud vad nojjig man blir när man ska förlova sig. Någon som känner igen sig? Jag har varit beroende av www.24karat.se där jag är medlem för att kolla upp ordern, men nu äntligen igår skickades ringarna upp till Umeå. Ska bli så spännande, pirrigt och intressant.

Igår fick jag en rolig idè när det gäller frieriet ifall hans plan inte fungerar ska jag nämligen fria. Då tänkte jag lägga ett spår med hunden, så får killen gå den och när hunden hittar spåret finns det en ask med förlovningsringen, men men vi får se, jag måste planera lite mer med frieriet.

Tänkte ge honom en förlovningspresent: en stjärna som är döpt till oss, eller bara mig, har inte bestämt mig än, jag tänkte nämligen döpa stjärnan till mitt smeknamn som bara han kallar mig för och sen skriva/säga några ord om att jag alltid finns där för honom, även när han är på andra sidan jordklotet och att jag alltid älskar honom och att han alltid alltid har mig vid sin sida även när vi är ifrån varandra. Någon som kan säga vad ni tycker? Vill gärna ha svar av killar här också.. :)

• Svar på tråden Nu är ringarna skickade frånguldsmeden...
  • lingonben

:) Lugn i stormen, inte gör det något om storlek elelr gravyr är fel, det fixar de gratis sedan och jag är helt säker på att ni kan genomföra ert alldeles underbara frieri även om ringarna inte är perfekta.
    Min kille friade med atrapper han fått "hyra" från guldsmeden, så vi hade några att ha på oss under utlandsresan vi då var på (och där jag mest gick och suckade av lycka och överaskning). När vi sedan kom hem till sverige så gick vi och bytte in atrapperna och köpte de ringar vi ville ha.

Det där med spårningen och hunden låter jättekul! Kör! Och en stjärna på himmelen är en vacker tanke.
    Lycka till vad du än tar dig för.

/Sarah

• niky40

hej,,, nu blev jag lite nyfiken. vad menar du med om hans plan inte fungerar?

• sagogrynet82

han har tydligen planerat något men han vet inte riktigt om det kommer gå vägen...

• niky40

aha då förstår jag. spännande!!!
    Hoppas det blir kul.

• sagogrynet82

ja dte hoppas jag med, men frieriet har inte blivit av än så vi får se vad som händer under veckan? det är jättespännande och nervöst på samma gång, kommer återkomma och berätta hur det hela gick till ;)

Hur är det mer andra här? är ni förlovade? planerar bröllopet eller kanske redan gifta?
    hur långt i förväg började ni i såna fall planera bröllop?

• Kerin

Inte för att vara neggig, men det där med att döpa stjärna känns ju som historiens största bluff...

• sagogrynet82

Misselina jasså men jag struntar väl i om du tycker att det är historiens största bluff. Synd att du inte vet vad romantik och specilla gåvor är för något.. men det är ju som sagt var din förlust... Jag tycker att det är en helt genialisk idè och jag har redan beställt. men men smaken är som baken, delad... ;)

• Kerin

Såvitt jag förstod av deras hemsida så betalar man 625 kr för att de ska skriva i sin lilla privata anteckningsbok att en viss stjärna nu heter vad det nu kan vara. Det är ju på inget sätt officiellt...

• sagogrynet82

som sagt varsmaken är som baken DELAD...
    ha en trevlig kväll nu...

Svar på tråden Nu är ringarna skickade frånguldsmeden...