Jag har blivit hippad!
Oj vad roligt jag hade! Dagen började med att det knackade på dörren. Där stod en mc-klädd karl med hjälm och skinställ och hela baletten. Han räckte fram två lappar, den första "Hej, är det du som är Emma?" den andra " Klä på dig och följ med mig". Också fick jag en stor ryggsäck som innehöll skinnställ och hjälm! Hur kul som helst eftersom jag har tjatat ett tag på min systers sambo att jag vill åka mc eftersom jag aldrig provat. Sagt och gjort. Upp på mc:n och jag fick åka på en lång härlig tur.
Efter ett tag stannade han på en busshållplats mitt ute i ingenstans där jag fick en tredje lapp "Vänta här, Hej då!"´Så det var bara stiga av å stå å se dum ut i skinnstället.. haha.. Efter några minuter kom tjejgänget i bil och plockade upp mig och sen for vi ut till en jättefin stuga vid havet där jag fick en starköl och lite fula kläder på mig (= Sen for vi båt över till en sandstrand där jag fick ta på mig bikini och sola och bada å äta medhavd lunch.. Hur mysigt som helst.
Senare var det dags att prova mina kunskaper i wakeboard-åkning. Ett gäng grabbar på stranden hade båt och bräda så det var bara slänga sig i vattnet med brädan på fötterna och flytvästen på. Kan tillägga att jag aldrig lyckades ta mig upp men det var roligt att försöka! Efter detta blev det dusch och omklädning. En stor blommig klänning med axelvaddar ala 80-tal och en riktigt hemsk frisyr och hemsk make. Sen bar det av till en jättefin resturang vid vattnet.. Det kom en hel del skratt från olika håll när jag kom in där och skulle få avnjuta middag. Men trevligt var det.
Sen in till stan igen och några drinkar senare var det dags för dusch och omklädning. Äntligen ska man få bli fin tänkte jag! mmmm säkert.. på med en konstig svart byx-overall och ett par stora trosor med fluffig kant, en hemsk frisyr och sen ner på krogen.. Haha.,. usch vad jag skämdes. Men vi hade en helt underbar dag och nog var jag mer än nöjd när jag kom hem på morgonkvisten! (=
Nu är det nedräkning. På lördag är det! Oj, är så nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen.. Det blir nog en lång dag imorgon med de sista förberedelserna, men jag lääängtar! :)