• Lindas tärna

Möhippetips till nybliven mamma sökes!

Snart är det dags för möhippa för min kära vän.
    Kul kul, men svårt svårt med tanke på att hon är ganska nybliven mamma och då alltså varken dricker eller får hitta på saker som är ansträngande för kroppen.

Vi ska ha hippan en kväll, men vad ska vi göra med henne????

• Svar på tråden Möhippetips till nybliven mamma sökes!
  • Dalabrud-07

Bara ta det lugnt. Låt henne få massage, bada bubbelbad, ansiktsbehandling, fotvård eller något annat som hon inte har tid med i vanliga fall och definitivt inte sen hon fick barn. Skäm bort henne ordentligt. Ät på en mysig restaurang, sitt och prata bara.
    Varför måste man alltid göra en massa saker?
    Låt henne sjunga in en skiva, inte så ansträngande, men iallafall något.

Hoppas att ni hittar på något trevligt för henne!

Lycka Till!

• Penny J

Ja det där med skiva var en bra idé tycker jag. Kul med någon sorts aktivitet skulle jag tycka men det beror ju på hur bruden är. Om hon är "fartig" eller lugn eller ja ni fattar. Man kan ju också låta henne måla en tavla av sig själv som hon ska ge sin man i morgongåva.

• västkust_tjej

Jag var på en möhippas som var ganska lugn och väldigt trevlig! Den blivande bruden fick bland annat blåsa glas, vilket hon uppskattade! Hon blev sminkad och fick en massa sminkråd och tips för just hennes hudtyp osv.
    Vi hade även picknick och en femkamp och på kvällen var det en mysig middag.

Jag rekommenderar att blåsa glas, hon fick ett minne med sig hem där de graverat in deras bröllopsdatum. Väldigt uppskattat.

• Karmosin

Vi var noga med att hon fick välja själv om hon ville åka hem på kvällen eller sova över hos någon.

Svar på tråden Möhippetips till nybliven mamma sökes!