Text i ringar
Hej
Nyfiken som jag är undrar jag vad det står i era förlovnings/vigsel ringar
Hej
Nyfiken som jag är undrar jag vad det står i era förlovnings/vigsel ringar
gullerika.. Lycka till, det gör han säkert.
Vi ska ha texten utanpå ringarna (Efva Attling) : Hans Namn & Mitt namn. Sen ska datum o dyl stå inne i ringen. Vi ska spara plats för att gravera in våra kommande barns namn...
Ragdoll.se:
Ja det är jättesnyggt! Det har min brorsa och hans fru. Fast de smälte gamla smycken och gjorde egna...
Vi har Evfa Attling ringar , men tenk på att hon har en hel del stempler inuti ringen med hennes signatur er 6 styck stämplar! Vi tenkte inte på det för vi fick tillbaka dom i våra står det
din XXXXXX 12 juli 2006
og sen er det inte plass till mer i min ring ,
Hej, vad betyder "Ex amino"
Är det någon somm vet vad För evigt heter på latin?
Inte ex amino, men men Ex animo betyder från hjärtat.
För evigt eller för alltid, finns flera ord.
In Semper betyder ju tex För Alltid.
In infinitium - i det oändliga
Ad infinitium - Till Evigheten eller I det oändliga.
Det är det lilla luriga med Latin, flera ord betyder samma sak och ett ord kan betyda flera saker.
I förlovningsringarna står det
För Evigt Din Daniel/Klara 16/10 2001
I vigselringen vill jag ha Amor Vincit Omnia och så datum.
Vi har varandras namn, 1 april 2006 och SK945 (flightnumret på planet där vi förlovade oss)
I våra förlovningsringar står det det gamla vanliga, namn datum men i våra vigsel ringar ska det skrivas "I nöd och lust"
MissRut > SK945 låter som flyg till/från skellefteå.. =)
zleepy- lustigt nog hade det kunnat vara det :) men det är faktiskt mellan Arlanda och Chicago.
Häftigt...med fligh nummer
I våra förlovningsringar står det
Mitt (symbol av ett hjärta) XXX 060606
Sen när vi gifter oss kommer vi skriva
datumet och Evigt i sambons ring så det går ihop med texten innan.
Min ring kommer det stå Evigt och datum sen får vi se.
i förlovningsringarna står det
Namn juli 2006
vi hade tänkt pilla dit en datum med men jag vet inte om vi kommer att göra det .
I vigselringen vet jag inte ännu vad det ska stå.
puffar upp lite då jag är sugen på fler förslag
Jag har inte ens funderat på vad jag vill att det ska stå i min vigselring. I hans förlovningsring lägger vi nog bara till datumet för bröllopet, eller snarare året eftersom datumet är detsamma som förlovningsdatumet - och det står redan i ringen! Men till min vigselring tänkte jag nu att jag nog ska be honom göra det till en överraskning vad han väljer att gravera i vigselringen. Helt upp till honom alltså! Kanske blir "som sockerdricka i blodet" eftersom han beskrev förälskelsekänslan för mig så i en dikt han skrev. :) Skulle vara lite kul iaf, att inte få veta vad det står förrän jag får ringen. :D
I våra förlovningsringar står det den andres förnamn o datum. I vigselringarna står det den andres initialer, datum och "Alltid".
"som sockerdricka i blodet", vilken underbar beskrivning Man blir liksom varm i hela kroppen.
thaimahal: :) Ja jag blev imponerad när han beskrev det just så. Vanligtvis är det jag som är bra med ord. ;)