• jafe

Text i ringar

Hej

Nyfiken som jag är undrar jag vad det står i era förlovnings/vigsel ringar

• Svar på tråden Text i ringar
  • augusti07

gullerika.. Lycka till, det gör han säkert.

• Ragdoll.se

Vi ska ha texten utanpå ringarna (Efva Attling) : Hans Namn & Mitt namn. Sen ska datum o dyl stå inne i ringen. Vi ska spara plats för att gravera in våra kommande barns namn...

• kentfantast

Ragdoll.se:

Ja det är jättesnyggt! Det har min brorsa och hans fru. Fast de smälte gamla smycken och gjorde egna...

• BT BRUD

Vi har Evfa Attling ringar , men tenk på att hon har en hel del stempler inuti ringen med hennes signatur er 6 styck stämplar! Vi tenkte inte på det för vi fick tillbaka dom i våra står det
    din XXXXXX 12 juli 2006

og sen er det inte plass till mer i min ring ,

• katarina_hälsigland

Hej, vad betyder "Ex amino"
    Är det någon somm vet vad För evigt heter på latin?

• Afrodite 4/8-07

Inte ex amino, men men Ex animo betyder från hjärtat.
    För evigt eller för alltid, finns flera ord.
    In Semper betyder ju tex För Alltid.
    In infinitium - i det oändliga
    Ad infinitium - Till Evigheten eller I det oändliga.

Det är det lilla luriga med Latin, flera ord betyder samma sak och ett ord kan betyda flera saker.

• KlaraStjärnljus

I förlovningsringarna står det
    För Evigt Din Daniel/Klara 16/10 2001

I vigselringen vill jag ha Amor Vincit Omnia och så datum.

• MissRut

Vi har varandras namn, 1 april 2006 och SK945 (flightnumret på planet där vi förlovade oss)

• GretaG

I våra förlovningsringar står det det gamla vanliga, namn datum men i våra vigsel ringar ska det skrivas "I nöd och lust"

• zleepy

MissRut > SK945 låter som flyg till/från skellefteå.. =)

• MissRut

zleepy- lustigt nog hade det kunnat vara det :) men det är faktiskt mellan Arlanda och Chicago.

• Zenobia

I våra förlovningsringar står det

Mitt (symbol av ett hjärta) XXX 060606

Sen när vi gifter oss kommer vi skriva
    datumet och Evigt i sambons ring så det går ihop med texten innan.

Min ring kommer det stå Evigt och datum sen får vi se.

• ViSt

i förlovningsringarna står det
    Namn juli 2006
    vi hade tänkt pilla dit en datum med men jag vet inte om vi kommer att göra det .
    I vigselringen vet jag inte ännu vad det ska stå.

• tahimahal

puffar upp lite då jag är sugen på fler förslag

• Lilla Li

Jag har inte ens funderat på vad jag vill att det ska stå i min vigselring. I hans förlovningsring lägger vi nog bara till datumet för bröllopet, eller snarare året eftersom datumet är detsamma som förlovningsdatumet - och det står redan i ringen! Men till min vigselring tänkte jag nu att jag nog ska be honom göra det till en överraskning vad han väljer att gravera i vigselringen. Helt upp till honom alltså! Kanske blir "som sockerdricka i blodet" eftersom han beskrev förälskelsekänslan för mig så i en dikt han skrev. :) Skulle vara lite kul iaf, att inte få veta vad det står förrän jag får ringen. :D

• anne på grönkulla

I våra förlovningsringar står det den andres förnamn o datum. I vigselringarna står det den andres initialer, datum och "Alltid".

• tahimahal

"som sockerdricka i blodet", vilken underbar beskrivning Man blir liksom varm i hela kroppen.

• Lilla Li

thaimahal: :) Ja jag blev imponerad när han beskrev det just så. Vanligtvis är det jag som är bra med ord. ;)

Svar på tråden Text i ringar