• Bröllopstokiig

idolf är fru!! *Långt*

Äntligen är jag fru Hagström. Jag är så lycklig och vår dag den 5/8 var helt underbar.

Jag vaknade vid 8.00 men låg kvar en stund innan jag gick upp för att äta lite frukost. Efter en stund kom min tärna och vi väntade in frisören tillsmmans.
    Tjejen som skulle göra oss vackra skulle komma vid 9.30 men blev lite försenad. Så en timme senare än bestämt kunde vi börja.
    Jag var först på tur och jag blev grymt nöjd med både hår och smink.
    Min tärna blev också superfin. Jag missade bara att tala om att ändarna på tiaran inte skulle synas, men det blev bra ändå

Inte var jag det minsta nervös heller, vilket var jätte skönt. Lite pirr bara, som när man vet att något speciellt ska hända Fick till och med i mig nästan en hel räksallad till lunch!

Vi blev lite sena på slutet så vi fick lite bråttom. När min kusin kom för att hämta mig och tärnan och köra oss i sin raggarbil hade jag inte fått på mig klänningen än.
    Mina föräldrar och min bror var fortfarande hemma så pappa pinade min mammas Yaris i 160km/h på motorvägen

När vi väl kom till kyrkan stod nästan alla kvar på parkeringen. Vi blev lite uppjagade då ingen rörde sig mot kyrkan fast de såg att vi kom..
    Men tillslut var alla inne och jag kunde krångla mig ur bilen för att möta min älskling som väntade i vapenhuset med blommorna och resten av följet.
    Här kom de första tårarna, han var så stilig min älsling! Vår son var också jätte tjusig med lika väst som pappa, fluga och hela kittet.
    Blev enormt nöjd med min bukett, precis som jag ville ha den. Så fin!

Jag blev lite nervös medan vi stod där och väntade. Men tillslut började klockorna ringa, dörrarna öppnades och kantorn började spela Highland Cathedral. Jag kramade min älsklings hand hårt hela altargången fram. Tårarna började komma igen när jag såg alla nära och kära som kommit för att dela vår dag.
    Medans vi gick så släppte nervositeten och jag var bara lite pirrig och skakig.
    Vår solist läste en dikt och sjöng så vackert. Min far och bror skrattade gott under sista solosången "Som en vind i ditt hår", då min älskling dagen innan rakat av allt hår på huvudet. De menade att det var en sjuhelsikes vind som blåst...
    Snart var det över och vi fick vända oss om för att börja vår vandring som man och hustru. Kantorn började spela Cocerning Hobbits och det var dags att gå.

Utanför kyrkan blev det en massa ris och kramar. En kompis hällde en hel påse ris över oss!! Efter det bar det av för fotografering. Väntar med spänning på de korten

Vid festlokalen blev det mer kramar, pussar och grattulationer. Det skålades och efter lite förseningar serverades maten. Plötsligt börjar toastmastern, värdinnan och de närsittande att slå på bordet och stampa i golvet! Vi skulle tydligen pussas när de gjorde så. Har vi aldrig varit med om, så det tog en stund innan vi fattade. Men pussas gjorde vi gärna
    Efter lite längre tid trillade poletten även ner för min 90-åriga farmor, som börjar slå som bara den på bordet

Efter en bensträckare serverades tårtan. Den var så underbart god! Jag äter inte tårta i vanliga fall, men nu var den gjord efter mina önskmål Vi fick väldigt mycket beröm för den.

Sen blev det bröllopsdans, Everytime we touch med Cascada och efter det dansade jag med min pappa till Butterfly kisses med Bob Carlisle. Pappa blev så rörd så jag fick knappt titta på honom medans vi dansade.
    Sen satt festen igång. Lite tomt på dasgolvet, men feststämmningen var ändå på topp så det gjorde inget. Vi var några stycken som dansade iaf.
    Många droppade av tidigt vilket var tråkigt, men några höll sig kvar. Vi for väl hem vid 01.20 eller så Pappa sa att det var hans tur att behöva en näsduk när vi kramades hejdå.
    Sen var det bara att skaka av sig allt ris och gå och sova.

Vi är så nöjda med vår dag och vi är så lyckliga! Enda smolket i bägaren var att min håruppsättning började lossna redan vid kyrkan.. Bara tur att min kompis och även fotografen hade extra klämmor. Tärnans hår hade också plattat till sig när vi kom till kyrkan.
    Men gifta är vi och det är vad som är viktigast!

• Svar på tråden idolf är fru!! *Långt*
  • Brud nyårsafton 06!!

Såå fina ni var!! Ska bli kul att se fler bilder!

Om du har lust så skulle jag bli superglad om du kunde skicka noterna till mig oxå!! Jag är ute efter något som inte är så bröllopsaktigt!!

tessan__79@hotmail.com

Tack!!

• idolf

Lilltrolle
    Tack vad go du är Japp jag har talat om det, får se vad hon svarar. Vi håller på att kolla på bröllopsresa. Då vi önskade oss resebidrag i present så avvaktar vi lite. Men får vi ihop tillräkligt blir det Maldiverna

liten lilja
    Tack

Brud nyårsafton 06!!
    Tack till dig med Jag har skickat noterna, så du borde ha dem nu

• övik070714

Hej Idolf!

Gud vad vackra ni var! Din klänning är underbar! Var har du köpt den? Får jag fråga hur lång du är? Jag själv är nämligen 185 cm och det är helt omöjligt att hitta klänningar som räcker till ..

• idolf

övik070714
    Åh vad snäll du är. Tack så mycket!
    Min klännigär det käraste jag har (näst efter min man förstås ), jag älskar den! Det är en Sincerity modell 3084. Jag bor i Borlänge så jag har köpt den här i stan.
    Jadu, min länd var en bra fråga.. har inte mätt mig på evigheter. Men 1.72, 1.73 kanske.. Klänningen är dessutom upplagd.
    Tack igen för dina fina ord

• BT BRUD

Jätefin Gillade din manns kom ihåg lapp

• idolf

BT BRUD
    Hihi ja det är så typiskt honom

• Kia70

Det har hänt nått med länken för mans er inga bilder

• idolf

Ska kolla upp det så snart jag kan/orkar. Har precis nu ikväll fått meddelande om att en väldigt nära vän har gått bort...

• Kia70

Idolf: Beklagar

Kram på dig.

• idolf

Tack Kia70. Sorgen är tryckande och total..

• övik070714

Idolf, jag är ledsen för din skull! Skickar många kramar!!

• idolf

övik070714
    Tack till dig med.

Svar på tråden idolf är fru!! *Långt*