• Afrodite_Aug-07

Tårta Stockholm ?

Jag tycker att bröllopstårtor är lite oförskämt dyra. Den "billigaste" jag hittat är Gourmandise som tar 45kr/bit.
    Går det inte att få en tårta under det priset i stockholm?
    Visst man kan ju köpa vanliga princesstårtor om man vill ha det. men faktum är ändå att jämför man priser i landet så ligger stockholm ibland mer än dubbla priser. Vansinne.
    Vi kommer bara vara 25 pers som äter tårta och vill ha en tvåvånings amerikansk tårta. Nu blir ju inte priset så jättehögt pga lågt antal gäster. Men ändå. Känns fel att uppmuntra dessa höga priser på tårta. Finns det någon som har tips. Finns det någon som bakar tårtor för under 45kr/biten i stockholm?

• Svar på tråden Tårta Stockholm ?
  • Anmaria

Jag rekommenderar att man går till små bagerier som inte sticker ut så mycket i mängden (t ex inte ligger så centralt) i någon förort.

Jag gick till vårt närmsta bageri som inte ser mycket ut för världen och frågade om de gjorde bröllopstårtor. Den utländska mannen ropade glatt på sin kollega och började visa bilder på verkligen jättefina bröllopstårtor. Jag frågade om man kunde provsmaka och han skickade med mig en jättestor tårtbit gratis och han sa att han tar MAX 20 kr/bit. Gissa var jag kommer att betälla tårtan? Har f ö aldrig ätit godare tårta!
    PÅ våra två andra stora bagerier i vår förort så skulle tårtorna säkert kosta minst det dubbla!

• silvera

Anmaria
    Å vart ligger det bageriet då?
    Är lite nyfiken...

• Anmaria

Det heter Sigma bageri och konditori och ligger i Upplands Väsby.

• drea

Vi beställde tårta från Svallings i Trollbäcken (Tyresö) betalade 18 kr per bit! Den var jättegod, mintchoklad...

• Mitt hjärta är hemma

Med facit i hand: ICA Maxi Botkyrka gjorde god och fin tårta men inte alls som vi hade beställt. I själva verket hade de helt tappat bort vår beställning och när vi talade om vad vi skulle ha skrev de helt fel och levererade fel. Istället för c:a 15 kr/bit blev bitpriset 33 kr/kr bit. De skyller på sommarvikarier, men det är ju bara fånigt. Tårtan var dock mkt god.

• Mitt hjärta är hemma

...och vi fick mellanskillnaden tillbaka, så all heder åt dem.

• Here comes the bride!

Anmaria,

Vart i Upplands Väsby ligger Sigma?

• Anmaria

Here comes the bride!: Sigma centrum ligger på Hammarbyvägen, en bit norr om Väsby centrum.

• Here comes the bride!

Anmaria,

Tack för det!

• Anmaria

Here comes the bride!:Om du ska dit så berätta gärna hur det gick och vad du tycker! Alltid kul att jämföra intryck och erfarenheter!

• Here comes the bride!

Det ska jag göra!

• Frodo

Jag läste i nån tidning (typ Amelia eller dylikt) i somras hur man kunde göra sitt bröllop mycket billigare. Ett av tipsen var att beställa en festtårta och INTE säga att det är en bröllopstårta. Tydligen hoppar priset upp ett bra snäpp bara för att det heter Bröllop!! Det kan ju vara värt att testa och kolla om ni får ner priset på detta sätt... Meddela gärna ifall det funkade!

• Fiona78

Vi blev också intresserade av konditorit i Sigma! Jag (brudgummen) skickade dit min syster (hon bor i Väsby) för att fråga om bröllopstårta. Konditorn verkade trevlig och rekommenderade en tårta som heter "White lady". Han uppgav 24kr/bit som pris, men det kanske bara gäller just den tårtan.
    Vi får nog ta oss en resa till Väsby och provsmaka!
    Det verkar bli rusning till just det konditorit. Minst 4 dagar innan bröllopet behövde han ha beställningen. Vi gifter oss om 2 veckor så boka inte upp honom nu allihopa snälla... :)

• Here comes the bride!

Ingen fara Vi gifter oss i februari!

• Numera gift och lycklig!

Om du inte kan hitta billigare sa vill jag bara saga att Gourmandise tartor ar kanon! Mycket goda och otroligt fina! Vi blev jattenojda!

• brud9/9

Vi har beställt via Gourmandise också. Men annars finns ju Thelins på flera ställen, Konditori Princess på Lidingö, Chokladfabriken på söder. Kan inte säga allt för mycket om priserna, men de ligger nog runt eller strax under Gourmandise.

Sedan är det ju så att ICA Maxi i Solna har en egen konditor som bakar fantastiska fina tårtor och annat. Kan vara värt att kolla också!

Lycka till!

• Afrodite 4/8-07

tackar så mycket för alla tipsen, skall kolla upp.

• marnys

Jag var till Sigma Bageri idag, jättetrevliga och väldigt bra priser! White Lady med i princip valfria dekorationer för 22-25 kr/biten. Då får man låna ställning, och de kör tårtan till festen som är i Sollentuna!

www.sigmabageri.se

Svar på tråden Tårta Stockholm ?