• brud09

bröllop utan förlovning

Inget romantiskt frieri. Vi bara bestämde oss för attt gifta oss. M a o står vi här utan ett förlovningsdatum. Ngn mer som är i samma sits? Hur har ni gjort?
    Måste man ha ett förlovningsdatum, eg. (Tro inte att jag inte saknar ett romantiskt frier )

• Svar på tråden bröllop utan förlovning
  • picachu

Fast blir inte dagen då ni bestämde er för att ni skulle gifta er per definition er förlovningsdag? Ni har ju lovat er till varandra..

• Afrodite_Aug-07

Man väljer själva hur man vill ha det.
    Vi kom överens om att vi skule gifta oss och det var inget särskilt datum, utan en gemensam diskussion vi hade över en tid. Vilket passar oss perfekt.
    Vi tittade på och beställde förlovningsringar, men hade inget datum. Men jag passade på att överaska min blivande. Jag bestämde ett för oss särskilt datum och "kidnappade honom" en regäl kidnappning med uppdrag, blommor, presenter, nalle med eget inspelat medelande och överaskning, handgjorda chokladpraliner med våra namn på....
    tillslut i slutet av "kidnapnningen" så fick han en sista ledtråd till ett hotell där jag låg och väntade med en enkel röd ros. och där bytte vi ringar och förlovade oss.
    vi ville ha förlovningsringar, men finns inget som säger att man måste ha det. så känn er för hur ni vill ha det.

• Lola Jämtland

Nä, inte måste man ha ett förlovningsdatum...
    Varför skulle man behöva det???

Jag friade i påskas o vi har inga ringar o jag anser mig inte vara förlovad heller.

Vi gifter oss om 21 dagar.....

• Fea

Vad ska du ha förlovningsdatumet till?

• Penny J

Fattar inte riktigt frågan tror jag. Det finns väl mängder med människor som gifter sig utan att förlova sig. Vad ska det datumet betyda?

• Linda!!

Har inte heller förlovat oss då jag inte
    vill detta. Något romantiskt frieri hade vi
    inte heller utan har också snackat oss
    fram till det, har redan ett barn tillsammans och vill snart planera det andra men vill gifta oss först.
    Kan även i bland tycka att hela det här med förlovning har tappat sin betydelse, då man ej håller året eller massa 14 åringar som går och förlovar sig hela tiden.
    Huvudsaken är att det är något man vill tilsammans och gör det som känns rätt för båda. förlovning eller ej.

• gummisnoddas

Strunta i att deppa över det romantiska frieriet som inte blev av! De flesta brudar drömmer nog ändå om en verision som är lååååångt över förväntningarna... än det frieri som till slut hasplas fram, haha! Gläds åt att ni ska gifta er istället! Det är ju faktiskt det som är huvudsaken. Själv fick jag ett frieri i soffan... EFTER att vi satt på oss förlovningsringarna och EFTER att jag påpekat att killen faktiskt helst ska fråga. Det blev jättemysigt iallafall, och sedan 22 dagar är jag lyckligt gift med min älskling!

• BoIs

Vi förlovade oss på bröllopdagens morgon, med champagne och jordgubbar i sängen. Det gick alldeles utmärkt. Man måste inte ha varit förlovade en massa år innan. Vi har dock varit tillsamman i 14 år :0)
    Vi satte in två annonser i tidningen.1)Under förlovade Äntligen... 2) och under vigsel ...är det dax.

• Skyttenbrud

Inget frieri, ingen förlovvning och snart gifter vi oss utan förlovingsringar på våra fingrar. Endast en ring på mitt ringer alltså. Däremot tror jag att jag ska önska mig en vacker ring till som jag såg till när jag fyller 30. Så alla varianter finns det. Lycka till med ert bröllop.

• tattar-Emma

Jag håller med picachu om att ni är förlovade, och blev det den dag ni kom överens om att gifta er.

• Zozo

Han friade i juli 2005, vi har inga ringar men jag anser mig förlovad sedan dess

Vi gifter oss den 14/8 men kommer inte att ha ngt datum alls i vara vigselringar (kommer att ha vars en bara, som vi heller inte kommer att bära jämt - det är inte ringen jag är gift med!)

• brud09

bols
    det lät riktig mysigt!

Svar på tråden bröllop utan förlovning