Nej?
Jag är den värsta velkärringen som finns.
Detta är helt obotligt. Mina känslor spelar mig ständiga spratt, en gång i månaden, eller snarare två, ägglossning och mens. Helt plötsligt kan jag få för mig att jag inte är kär i min kille längre, eller att jag är kär i någon jag just mött. Varit tillsammans i två år nu och det är det längsta för mig. Kan man bli attraherad av andra män trots att man älskar sin kille?
Var ute och dansade salsa häromveckan. Träffade en pricken över i:et kille, mycket stämde. Han kunde till och med dansa snyggt och det kändes jävligt tufft att slutligen tala om för honom att jag inte var singel och avböja hans inviter om en träff på tu man hand nästa lördag.
Sen, när jag är hemma, får jag ångest. Vad sände jag ut för signaler? Jag var ju bara mig själv! Vad missuppfattade han hos mig? Eller är detta bara ett test för att se hur jag hanterar det? Och vidare funderar jag över den här killen och inser att hur charmig han än var skulle jag aldrig vilja bli tillsammans med honom och mista min nuvarande pojkvän. Var det då bara spänning? Fan. Kan inte spänning och dramatik sluta dra så jävligt?
Ena dagen är jag säker på att jag vill flytta ihop med min kille. Men å andra sidan har jag velat det så länge att jag andra dagar inte alls har lust längre, utan snarare vill isolera mig i min lägenhet, göra den fin och bo där med mina katter. Min kille har fått sin chans, och han sumpa den. Nu kämpar han för att ställa saker och ting tillrätta och hitta en lägenhet åt oss. Och jag blir bara så trött på det.
Likadant med en annan dröm jag har. Detta eviga tjat om förlovning, att han aldrig friar när jag så länge velat det. Mina drömmar går i kras, jag förlorar energi, därför att han inte gör slag i de saker han ständigt pratat om. Om jag är kvinnan i hans liv, varför gör han mig då inte till det? Istället för att leva i varsitt bo, utan ring på fingret, vad väntas det på?
Med andra ord. Han är nära att finna en lägenhet åt oss. Jag tror att när vi väl flyttat ihop faller mycket på plats. Dessutom lär man känna varann bättre. Men vad säger ni? Ska vi flytta ihop nu när jag uppenbarligen lessnat så, i vilket fall stundtals? Äh. Som sagt. Värsta velkärringen någonsin.