• Diddisen

vad ska man äta innan träning

Jag har som säkert måmga nadra gått upp några kilo på semestern och ska nu börja att ta bort dem igen.
    Jag brukar alltid börja med en pulverdiet och tänker även att göra detta denna gången. Mitt problem sist var att jag inte kunde träna alls eftersom jag fick i mej för lite engeri.så nu tänkte jag att jag skulle äta lite innan varje träningspass. Nånå som har förslag på vad som är bra att äta?

• Svar på tråden vad ska man äta innan träning
  • Malin22

Det bästa tipset fick jag i en träningstidning för ett par år sen. Där stod det att en till två timmar (två valde jag) innan träningspasset ska man äta en måltid som innehåller kolhydrater, protein, fett och fibrer och dricka mycket vatten. Jag hade problem innan med att jag blev så trött mitt i tränngspasset (då åt jag inget alls innan utan bara efter) men när jag följde detta blev det bättre!

• Diddisen

Malin22
    Tack.
    Kan du ge nåt exempel på vad du åt?

• Malin22

Ngt som jag tycker är väldigt bra är ungsbakad lax med fullkornsmakaroner och stuvad spenat. Ibland bara en äggmacka på grovt bröd och ett par morötter. Pastasallad på fullkornspasta m. t.ex. kyckling passar ju bra nu på sommaren

Svar på tråden vad ska man äta innan träning