Något annat än en ring ?
Hej!
Undrar om de finns något alternativ till ringar vid bröllop el förlovning..
Häls Kent
Hej!
Undrar om de finns något alternativ till ringar vid bröllop el förlovning..
Häls Kent
tja du.... en tatuering kanske? Inte att rekommendera, men det ska ju vara något som håller länge och som man bär med sig jämt....
? vaddå? som tatueringar eller armband halsband
likadana träningsoveraller
Graverat halsband kanske.. vet inte.. varför vill ni ha något annat??
Kände bara att de skulle vara roligt med något annat, sen så trivs jag inte att bära ring. Jag skulle tom kunna gifta mig helt utan smycken.
Jag gifter mig ju inte för smyckets skull utan för att jag älskar min sambo. I grund och botten har de nog med att göra att jag har lite eksem på händerna och därför känner viss olust att bära ring. Även om de inte är ett stort problem så påverkar de säkert.
Skulle i alla fall tycka de var skoj att välja något lite annorlunda. Som ändå båda kan ha och visa på något sätt.
Det finns jättefina arband med platta som man kan gravera på. för killar är det snyggt med pansarlänk, för tjeer finns det fina guldarmband med gravyrplatta från tex bismark.
tatuering har någon redan föreslagit. en annan sak kan vara ett hängsmycke med gravyr.
eller kanske detta kan vara något.
www.fotosmycket.se/
finns ju i alla möjliga former, hjärtan, runda, fyrkantiga, avlånga. kan man ju bära som ma själv vill sen.
Kentola
Klart det inte är ringen som spelar någon roll egentligen. Men själv tycker jag om att bäa ringen/ringarna så att folk ser att jag är förlovad/gift.
Men du har eksem, kan du inte ha titan eller platina??
jo just det. sen finns det ju ringar, från tex hand som är lite platta där man graverar på sidan av ringen och sen bär ringen i en läderrem runt halsen istället för på fingret. är ju ändå lite ring men ändå inte traditionell ring så att säga.
Har ingen allergi så de finns inga sådana hinder. Tycker bara de vore skoj med nått annat. Känns lite tråkigt att göra som alla andra. Så som folk alltid gör och har gjort.
Visst kan jag tänka mig ett smycke så. Min sambo föredrar att följa traditionen. men jag ser gärna något annat!
Känns mer som att en ring är en symbol som visar att jag är ringmärkt. Delvis i syfte att skrämma bort ev andra beundrare.
Anledningen till att man har just en ring är för att enligt en gammal sägen, som sträcker sig tillbaka ända till de antika egypterna, så går det en ven från från vänster ringfinger direkt till hjärtat. Denna ven döpte Romarna senare till Vena Amoris (kärlekens ven). Tycker att ringen (som även har symbolik i den "eviga cirkeln") känns mer betydelsefull när man vet det. Lite kuriosa
man kan ju skaffa en förlovningsring men bära den i en kedja runt halsen. då har man ringen men bär den inte traditionellt..