• saandraa

Viktväktar-points??

Vart kan jag få tag på viktväktar points på internet?

Och så undrar jag hur många points per dag man har om man väger 45 kilo.

• Svar på tråden Viktväktar-points??
  • Brud 2008

Inte för att vara kritisk, men behöver du verkligen gå ner i vikt om du väger 45 kg?

• physalis

saandraa

någon som väger 45 kilo bör absolut inte försöka gå ner ännu mer. 45 kilo är ju redan på gränsen till att det ska vara hälsofarligt. Är du inte nöjd med din figur så börja träna på gym istället. Inte kondition, utan styrka. Då omgrupperar du din vikt och kommer utan tvekan att bli nöjdare. Och ät ordentligt. Men för guds skull gå inte ner i vikt, för risken är att du då hamnar på sjukhus istället.

• Chokladtårtan

Är du 120 cm lång eller?

• physalis

chokladtårtan

först garvade jag åt ditt inlägg, men sedan insåg jag att vi kanske har en ts med allvarliga ätstörningar. Kanske ska vi bespara henne den sortens humor? :)

• saandraa

Asså jag skulle ha viktväktar pointsen till min kompis. Vet någon vart jag kan få tag på dom på internet?

• physalis

men om din kompis väger 45 kilo så tycker jag att du ska förklara för henne att det inte är normalt och farligt att gå på diet om man väger så lite.

• physalis

jag menar att det inte är normalt, OCH att det är farligt! ;)

• Chokladtårtan

Det var inte humor, det var för att ts skulle fatta att 45 kg inte är speciellt mycket, om man inte är 120 cm lång.

Hur lång är denna människa egentligen?

• saandraa

Nej min kompis väger inte 45 kg. Hon väger betydligt mer.

• saandraa

Jag är 159 cm lång. Men det är min kompis som ska ha viktväktarpointsen

• Chokladtårtan

Varför vill du då veta hur många points mans ka äta om dagen om man väger 45 kg? Du är ju inte överviktig.

Är det inte bättre att gå med i viktklubb.se om hon ska gå ner i vikt?

• Tessan 18/8

saandraa;

Be din kompis kontakta viktväktarna och gå på deras möten så får hon lära sig rätt från början.
    Hur många points man skall äta per dag beror på hur lång du är, hur mycket du väger, hur mycket du rör på dig dagligen samt om du vill gå ner i vikt/behålla vikt och om du är kvinna eller man. Så det är så enkelt att säga ett pointsantal bara så där.
    Hos viktväktarna får du även en bok med pointsvärderna samt råd och hjälp om vad och hur du skall äta för att tappa vikt hälsosamt.

Lycka till!

Svar på tråden Viktväktar-points??