• Mickisen

Jag gifter mig nu på lördag med en rejäl förkylning =(

Jag kraxar som en hosta och får hostattacker med jämna mellanrum så att jag kiknar och tappar talförmågan.Det börjar visserligen gå åt rätt håll då jag inte är snorig längre.Inte nog med det så hade jag och min blivande man haft inbrott i vår bil i förrgår =( Och innan det så blev vigselringen felbeställd av guldsmeden (vilket dock kunde rättas till i tid) och jag hittade ett hål i brudklänningen (vilket åtgärdades väldigt bra) men kan man ha mer otur.Dessutom sägs det att det ska regna på lördag men jag har hört att det betyder tur =) Trots alla missöden känner jag mig hoppfull och nu har jag gått på semester,3 sköna veckor.Nu kommer jag bli Mrs E och på torsdag bär det av till London.Någon annan som drabbats av oturskorpen?

• Svar på tråden Jag gifter mig nu på lördag med en rejäl förkylning =(
  • E-tuna

Ja, dra ner i alla fall...

Att man går upp i vikt av att sluta röka???
    Jaha... här har jag skällt på min gubbe för jag trodde att det var han som hade tvättat mina kläder för varmt...

• Mickisen

E-tuna:
    Det var din gubbe som satte på fel gradantal ;)

• E-tuna

Ja, så måste det vara...eller är det bara en taktik för att få mig att tvätta oftare???

Allvarligt...har du funderat på vad det var som gjorde att du trillade tillbaka på ciggen?

• Mickisen

Allvarligt,jo jag är nog en belöningsrökare och man ska ha ett begrepp på det hela.Stress på jobbet hade nog en del i det hela.Sitter på kontor och kommer bara ut vid rökpauserna.Dumt,jag vet.

• Fru Cinderella

Lägga ner rökningen två dagar innan bröllopet låter inte som någon vidare idé, då kommer det snarare bli värre med tanke på de psykiska o fysiska åkommorna man drar på sig precis tiden efter..

Krya på dig!

• Mickisen

_Cinderella_

Sant så sant!
    Tack :)

• E-tuna

...det finns faktiskt många bra hjälpmedel som tar bort större delen av abstinensen.

Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag!

• E-tuna

Förresten tar det enligt vetenskapen faktiskt fyra till fem dagar innan dessa enorma fysiska och psykiska besvär framträder...

Ja, jag vet...jag är en riktig pain in the ass men det får man vara som en före detta rökare!

• Fru Cinderella

Skulle dock sluta röka efter bröllopet.. fy fan för o göra det två dagar innan.. kommer vara nervig så det räcker

• E-tuna

Ja...man får sluta när man själv vill...det är det enda man har här i livet- sina alldeles egna val!

• E-tuna

Mickisen har lämnat tråden...är hon o röker kanske???

Nej, jag ska sluta att provocera er nu...

Ta hand om dig och hoppas att ni får en underbar dag!!!
    Jag skickar en kram och en hel del riskorn

Svar på tråden Jag gifter mig nu på lördag med en rejäl förkylning =(