• Sarre

Bred förlovningsring?

Jag är världens lyckligaste!!!
    Vi har nu äntligen varit och tittat på ringar! Tagit mått och så, men jag har inte riktigt bestämt mig för hur bred jag vill ha. Tycker 10mm ser riktigt snyggt ut, men är samtidigt rädd för att den ska bli väldigt tung (i rödguld) och klumpig...
    Någon som har erfarenhet utav en bredare ring och vill dela med sig om sina åsikter?
    Vore tacksam!

• Svar på tråden Bred förlovningsring?
  • Fru Enamorada

har du tänkt något på hur vigselringen ska se ut? kanske måste ha en någolunda smal vigselring om man har sån bred förlovningsring..

min är 3 mm tror jag, lr 4 kanske och jag skulle nog inte vilja ha större än så.. men jag vet att det finns många brudar här med väldigt breda ringar... :)

gör vad du känner för men ett tips är att tänka på hur du vill att din vigselring ska se ut. vet flera som har fått köpa nya förlovningsringar för att de gamla inte passar med vigselringen.. och sånt kan ju vara lite trist... :)

lycka till!

• Afrodite_Aug-07

Min förlovningsring är 5 mm bred, och till vigselring kommer jag ha en annan ring som också är 5 mm, så min totala ringbred blir 1 cm vilket känns jättebra och snyggt.
    Men säger som ovan, prova gärna din ringbredd med eventuell vigselring för att veta hur det kommer bli. Lycka till och följ din egen smak för vad du vill ha vad som passar dig, då kan det inte bli fel.

• Lins

Jag gillar breda ringar, tycker att det är jätte-snyggt. Min ring är 7mm bred och jag är super-nöjd med den! Inte alls tung eller klumpig.

• Brud 2008

Det beror väl på hur den sitter på dig, hur långa fingrar du har. Min ring är bara 4 mm bred, men jag får knappt plats med en till. Om du tänker ut hur bred vigselringen ska vara kan du kanske prova dem tillsammans och se hur det ser ut?

• Sarre

Har kollat ut en ring från Handdesign,www.handsweden.se/
    som jag vill ha som vigselring. Den heter Elina och är bara ett par mm bred med en liten sten på. Ringen vi har valt till förlovningen kommer från classics, men ser ungefär ut som ringen Great i denna serien.
    Tycker det ser jättefint ut ihop!

• Fru Enamorada

ja men då så, då är det bara att go for it... :) det där med att den kan kännas tugn och klumpig är säkert en vanesak. hur hög ska ringarna vara? har man en bred ring kan det nog vara bra att ha en låg ring för annars kanske den blir lite tung. jag är ingen ringexpert så jag vet inte, utgår bara utifrån mig själv. min ring är 2 mm hög och folk tcyker att den känns lite tung. så med en bred ring "räcker" nog 1 mm på höjden, vilket jag också tror är "standard" på ringar.

• Sayurii

Men man kan inte ha för låg ring om man vill ha stenar i den. :)

• emmsi

Min förlovningsring är 7mm och jag ångrar nästan att jag inte tog en en bredare. Så visst kan du ha en bred ring, om det passar ditt finger.

• Fru Enamorada

nej det är just därför jag har en som är två mm :) tyckte att stenarna i 1 mm ringarna som jag tittade på var för små. men stenar går det ju att ha, frågan är bara hur stora :D

• gullerika

Sarre: ville bara tipsa om att ta med dig designen på hand till en "vanlig" guldsmed. Vet att Handringarna är ca dubbelt så dyra som om du går till en guldsmed och ber dem göra de åt dig. Bara ett tips. Skall själv ha modell ur hand - men tyckte de var för dyra så nu gör en guldsmed dem billigare :)

• Sarre

Gullerika:
    Vilken modell ur serien ska du ha och vad kostar det (ca.) att göra hos en annan guldsmed? *nyfiken*
    Vi hittade i stort sett identiska ringar (förutom bredden som vi själva "designade") hos Classic. Min ring kommer där kosta ca.6500kr, och hos Hand ca.9500kr.

Svar på tråden Bred förlovningsring?