• bloomsterflickan

konstigt...nu är det äntligen dags

Hej

Nu får jag äntligen vara här :). Jag var för ca exakt ett halvår sedan ganska uppgiven:

www.brollopstorget.se/Forum-1-5/m1390026.html

Men nu är det annorlunda. Vi har bestämt att vi ska förlova oss i samband med en utlandsresa, för att vi ska gifta oss om ungefär 1 år. (av praktiska orsaker naturligtvis ;) ) men jag är jätteglad och han (sambon) tyckte att det var en bra ide eftersom det betydde så mkt för mig att förlova sig innan giftemålet. vi har varit och valt ut ringar idag och han var faktiskt ganska involverad och intresserad av ringvalet.

Tänkte bara skriva och berätta att ingening är omöjligt trots att man ibland kan tvivla på att det aldrig blir ens tur att vara lite romantisk...tiden kommer, det gäller bara att vänta in rätt tillfälle.

Nu går vi och väntar på att få tillbaka ringarna och sen inväntar vår resa... spännande

Det är nu bara jobbigt att inte få berätta för någon, det ska ju vara en hemlis...
    tur att jag har er :D

kramar

• Svar på tråden konstigt...nu är det äntligen dags
  • Ybrud

Äntligen!!
    Grattis och lycka till med allt vad planering heter. Slit inte ut dig bara

kram!

• bloomsterflickan

Tack...

jag lovar, jag ska inte slita ut mig...hur kan man göra det när man som jag älskar att planera. Vi ska dessutom inte ha ett stort och pretantiöst bröllop. En kul fest med de "få" människor som vi verkligen vill umgås med. Det är i alla fall vad jag tänkt... Sambon tänker "bara det inte blir för dyrt så.." Han går med på det mesta av mina nycker :D

• chokladkakan

Grattis! Och lycka till med bröllopet!

Jag och sambon ska också förlova oss snart och håller med om att det är jobbigt att hålla tyst

• Utomlands-brud

Grattis Bloomsterflickan!

Visst är det jobbigt att vara hemlig! Jag ska också förlova mig snart när vi ska åka till Italien och sen kommer vi förmodligen gifta oss inom ett eller två år. Jag är så glad så jag håller på att spricka! Jag har visserligen berättat det för några vänner,det har min sambo med, men våra föräldrar och släktingar vet inte något...
    Vi har varit och beställt ringar o allt känns så himla härligt!
    Jag är också glad att jag kan prata med alla här på BT om det. Annars hade jag inte klarat av att hålla tyst.

• bloomsterflickan

Tack för alla grattis-inlägg, ni är för goa.

Chokladkakan & Utomlands-Brud: Det verkar som de flesta av oss tjejer lider av samma "vilja berätta för alla" sjukdom.
    nu är det mindre än 1 månad till för min del...jag går och tänker på hur det kommer att se ut när vi båda har fått på ringarna, glänsande o fina :).

Vi har inte riktigt bestämt än hur vi ska göra med berättandet, men det luter nog åt en annons i tidningen. Det enda dumma med det är att man inte får se familjens reaktioner då de upptäcker det. Det vill man ju vara med om. Fast förlovningsannons är ett trevligt minne att ha till senare...

Hur ska ni göra?

• Utomlands-brud

Hej Bloomsterflickan!

Vi kommer också sätta in en annons i tidningen. Sen är det ju möjligt att våra släktingar och vänner inte kommer se dit, så vi ringer nog hem från vår resa också, kanske dagen efter att det stått i tidningen.

• snosan

Hej !
    Nu är jag här igen?
    för 3 år sen så skulle jag själv gifta mig men tyvärr så hittade han en annan?en yngre *suck*
    Han var ändå inget för mig när man beter sig så där.
    Men i alla fall så har jag träffat en annan nu.. som är helt underbar och jag tänkte faktiskt fria till han? han ?friade till mig? inte för länge sen när vi var på fest.. så han var väl lite på lyset.. men nu tänker jag ta det steget allvarligt för jag vill ha ett datum.
    Har nog aldrig varit så säker i hela mitt liv.. han säger det också? vi går in 1000% i relationen? Vi har inte varit ihop så länge heller.. ?Tänker inte lyssna på vad folk säger att det går för fort? Det är så säkert som det kan bli.
    Man brukar ju ?känna? i magen att det är riktigt och det är precis vad det gör.

Så jag kommer nog hit och planerar ?hihi

Kram
    snosan

Svar på tråden konstigt...nu är det äntligen dags