• pw2b

    Toastmadame behöver hjälp med paketleken

    Hej

    Jag sliter mitt hår och rimmar inför paketleken, ni vet den där det skickas runt ett paket till finast slips, frisyr osv. Jag behöver tips och inspiration och undrar om någon har en mall för leken som man kan ha nytta av på ett bröllop.

    Det skulle verkligen uppskattas...

  • Svar på tråden Toastmadame behöver hjälp med paketleken
  • glimma

    Hej!

    Ledsen att jag inte kan hjälpa till, men jag blev så nyfiken. Vad är paketleken? Har aldrig hört talas om den.

  • thurang

    Vi körde den på min brorr bröllop där jag och min sambo var värdpar. Har själv haft den på bröllop och det har varit jätteskoj. Men när vi körde den på min brors blev det inte så himla kul faktiskt.. var väl fel sorts gäster för det..

    har ingen mall på hur vi gjorde den.. men det är väl mestadels att skriva t ex klädplagg på så ska paketet skickas till den personen med ett sånt klädplagg på sig och denne i sin tur får öppna nästa lager papper.. känner alla gäster varandra kan man ju skriva saker som är speciella för just en person.. vet inte alls om du fick hjälp, vet inte ens om du förstår vad jag skrivit =) fråga igen i såfall så ska jag försöka förklara bättre. I innersta paketet hade vi köpt en liten bok om kärlek och slagit in. (sån där presentbok i bokhandlar).

    Lycka till

  • cookieandkermit

    Vi hade det på vårt bröllop, men det var vår toastmadame som fixade. Hon hade skrivit lite olika rim, om störst örhängen, djupast urringning, vem som är mest obeväm i kostym, vem som var mest tränad, vem som hade mest mat på tallriken osv. Det var riktigt kul och alla gäster tyckte det också :) Hon hade även sett till att paketen gick till varanan tjej-kille. Sen slutade det med att jag och mannen fick ett paket var. :) Jag fick en tavla med en bild från hans svensexa och han fick singeln som vi spelade in på min möhippa.


    Men, för att hjälpa.. försök att hitta på lite roliga saker, och kanske inte bara ha klädesplagg som grej och försök att få det varanan tjej-kille för att få lite variation.


    Om det ska rimma så finns det den här sidan : http://rimlexikon.com/ där man kan hitta ord som rimmar på det du vill. :) som ett ex så finns det 17 ord som rimmar med slips.

Svar på tråden Toastmadame behöver hjälp med paketleken