• mammen

Vad fick ni för reaktioner när ni berättade?

Nu är jag nyfiken i en strut. :D

Hur reagerade folk när ni berättade att ni ska gifta er?

Vi har fått blandade reaktioner. Allt från min mamma som började gråta av lycka till ett "jaha".

• Svar på tråden Vad fick ni för reaktioner när ni berättade?
  • Here comes the bride!

Min mamma som har fyra söner och en dotter (jag alltså) sa med dyster stämma: "Jaha, då får vi väl betala vinet då för det gjorde vi ju när din bror gifte sig." Efter det har det varit diverse gnäll om vinet och annat. Dom vill veta varför vi vill ha så dyrt vin (79kr/flaskan) och de vill nu kolla upp om dom kan få hem det billigare från Tyskland. Dom har också gnällt över att det är så långt från dom till kyrkan och lokalen (ca 2-3 mil) så de tänker ta bilen dit för det blir ju aldeles för dyrt med taxi. Mamma sa också att vi får räkna med att mina syskon med respektive också gör det (dom bor i närheten av mina föräldrar).
    Jag nämnde att vi kan köpa vinet själva för det vill vi inte snåla på på VÅRT BRÖLLOP och så kan dom spara pengarna till taxi istället!
    Nu vet man iaf vad man är värd!

Mina svärföräldrar blev jätteglada när vi berättade det på en middag hos dom och ville gensast bjuda över mina föräldrar, men de hade gäster hemma.

• Here comes the bride!

Smileyn skulle inte hamna där...

• Lillamig

Vi har bara fått glada reaktioner: min pappa började skratta/fnissa/klucka av glädje (jag inledde nämligen samtalet med att prata om väder och vind för att sedan fråga vad de skulle göra nästa sommar. Pappa kopplade inte utan började detaljerat berätta om deras semesterplaner till jag avbröt och frågade om de ville komma på bröllop och då trillade polleten ner för pappa), min mamma försökte brotta omkull min pappa för att komma åt telefonluren, blivande svärmor grät glädjetårar, kollegorna tjoade och tjimmade så att chefen skämtade att det slog lock för öronen. Jag har faktiskt varit överväldigad av de glada reaktionerna! Alla har självklart inte varit sådär jätteglada men det känns som att det nog mer har berott på att de tyckt det var en självklarhet att vi skulle gifta oss.

• rerre

Bara positiva reaktioner. De tyckte nog det var på tiden. Vi har varit ett par sedan 1997 och vi gifte oss 2004.

• Cattiecattie

Oj, jaa jag hoppas verkligen vi far possitiva reaktioner den dagen det gäller att meddela goda nyheter. Mitt dilemma är att jag inte kan kommunicera med min sambos föräldrar, eftersom han är tysk o jag inte pratar tyska.
    Men om inte, ja va fan, trakigt att folk inte kan unna andra lycka!

• Clobberella

Cattiecattie: just för att du inte kan tyska så vore det väl lite kul om du lärde dig säga "vi har förlovat oss" på tyska så att du kunde säga det till dina blivande svärföräldrar! Hade ju varit ett kul sätt att berätta på!

• kär & galeb

Alla har blivit jätte glada!!

• Ms K

mest bra.

men min pappa (som har såna oootroooliga problem att visa känslor.... trist generation det där....) sa typ "men inte ska ni väl hålla på med sånt där trams..." vilket gjorde mig ledsen.

• mammen

Nu har vi då fått två underliga reaktioner då.

Sambon var och avbokade soffan som vi beställde i början på sommaren. Vi bestämde oss för att lägga pengarna på bröllopet istället. Expeditens kommentar: "Nää, det var väl tråkigt". Sambon var kvick att tala om att det inte alls var tråkigt utan faktiskt jättekul, då ändrade hon sig.

Jag för min del nömnde det för en arbetskamrat i förra veckan, i ett helt annat sammanhang. Han tyckte att det var helt onödigt och undrade varför vi skulle gifta oss när man lika gärna bara kan vara sambos....

En annan arbetskamrat började skratta och tyckte det var jättekul att vi gifter oss först på 11-årsdagen. :D

• martinsson2be

Min pappa reste sig från köksbordet alldeles likblek och gick och satte sig i soffan. Det visade sig att han GENAST började oroa sig för att hålla tal...

• Ettolrach

Mestadels glada miner faktiskt. Har hört på omvägar att en numera ex-svägerska inte blev så glad men hon är inte en del av familjen längre så jag bryr mig inte...

• Mimsan81

Mamma trodde direkt att jag var gravid när jag sa at vi hade något roligt att berätta. Hon blev nog lite lättad över att det var förlovning. Ett steg i taget lixom Alla har hittils blivit jätteglada!

• Pyssetroll

Mina föräldrar blev jätteglada, min syster sa det var banne mig på tiden.
    Hans mamma blev väl glad på sitt små falska sätt och hans pappa sa (jag var INTE med när min blivande berättade det) Jaha, vad kul. Ni ska väl skriva äktenskapsförord??
    Kul kommentar eller hur !

Svar på tråden Vad fick ni för reaktioner när ni berättade?