• mammen

Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?

Nu vänder jag mig till er som har totalt mellan 80-90 personer på ert bröllop.

Hur betalar ni för middag till alla dessa människor? Oavsett om det är hemlagad buffé eller fin trerätters på festvåning. Drycken inräknad.

Jag skulle bli jätteglad för många svar. Jag har så svårt att räkna själv hur mycket pengar vi kommer att bränna. ;)

• Svar på tråden Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?
  • Tops

170 kr/kuvert, då ingår tre rätter och bordsservering samt diskning. Himla bra pris, dock på landet.

• viktualia

jag siktar på att det ska kosta runt 30 000 med mat från catering och dricka från systemet... vi bor dock i en småstad med humana cateringpriser! serveringspersonal, lokal osv är inte inräknat - bara mat och dryck

• nenne78

550 kr/pp
    inkl 3 rätter, mousserande, vin till maten, avec, blomsterdekorationer, serveringspersonal, lokal, linnedukar/servetter.
    Skönt att bara komma dit, partaja och åka därifrån utan att se sig om. Möjligtvis att jag måste skrapa ned klackarna från taket, men annars tar de hand om allt. Men smakar det så kostar det! Vi är 95-100 personer...

• förhoppningsis

600 per person för 3 rätter sen tårta 66 kr/bit. till det kommer alkoholkostnader på ca 10 000 (äkta champange + fri bar)

• lolabe

1350 kr/kuvert, så 106 650 kr för 79 pers. Då är det fördrink (mousserande) + tilltugg, 3-rätters med vin, kaffe och avec, tårta, vickning + dryck.

• förhoppningsis

räknar man ihop det blir det 63280 kr för 80 gäster. då ingår även serveringspersonal

• slatka

hej
    Det var någon här som nämde servringspersonal för 85 kr/ timmen
    Undrar om det är i malmö för jag letar efter personal och är jätte svårt att hitta om ni vet mejla ivana_gujic@hotmail.com

• elora

Anna1982:
    Hm det kan ha varit jag för mina serveringstjejer går på rest.skola och skulle ha det i timmen men tyvärr så bor jag i Skaraborg, men varför inte höra med restaurangskolor där du bor?

:D

• meb

Vi betalar 200 kronor/person för trerätters inklusive servering. Alkohol köper vi från Tyskland eftersom "svärfar" åker dit i jobbet kontinuerligt. Vi räknar med att alkoholen kostar 10 000 max och då räknar vi fördrink, vin till maten, avec och fri bar. Personalen från ceteringfirman serverar även vinet.

• NinaO

När jag gifte mig för sisådär 2,5 år sen så la vi knappt 200:- / pers. för enkel förrätt, Italiens buffe och tårta till efterätt utan alcohol. Med alcohol blev det väll upp emot 2000 spänn.
    .
    Skämtade bara, men fösta siffran var sann.
    Hela kalaset med kläder, ringar och rubbet blev under 40000:- för 60 gäster.
    Okey lokalen var inte den flottaste och maten kanske enkel, men väääldigt god och mina kompisar spelade musiken under kvällen...men det kan bli både billigt och skoj om man bara vänder lite på slantarna.

• nyförlovad 3 juni

förhoppningsis: 10 000 kr lätt ganska billigt om ni ska ha fri bar sen. får man fråga hur ni har räknat? sitter själv o räknar men tycker att det är supersvårt att beräkna hur mkt alla dricker och av vad...

• mammen

Som det ser ut nu kommer vi att bli totalt 80 personer varav 13 stycken är under 10 år.

Vi har inte bestämt oss för om vi ska ha fri bar eller inte, men vi räknar med att det i runda slängar blir 40 festande vuxna på kvällen.

• Sessa-25

Vi räknade med 70 000 kr inkl ringar för 20 000 kr men slutsumman blev 100 000.... utan resan.....

• Cameline

ca 40 000 (mat för 70 pers)
    19 000 (vinpaket 70 pers)
    15 000 (champagne 70 pers)

men budgeten landande totalt på nästan 180...usch ..mkt pengar..känner jag..

• lycklig blivande fru

oh herregud vilka priser! räknade lite smått igår hur många som vi ska bjuda in o hamnade strax under 100pers. hur har ni finansierat allt? har ju som tur är tid o spara ihop pengar men runt 30000kr bara för mat??
    är det ingen som fixat maten själv? hur mycket har det gått på då?

• mammen

Svärmor har en bok där man kan räkna ut mängden mat per person och så kan man bara kolla priserna sedan.

Men just nu är vi lite osams över en grej (eller rättare sagt jag är osams, hon vet nog inte ens om det...) så jag har ingen lust att pratat med henne över huvudtaget.

Hon visade mig boken i somras och det stod exakt hur mycket kött, grönsaker, potatis mm man räknar per person i olika sammanhang.

• nenne78

mat 325 kr /pp
    dryck 225 kr /pp
    ingen tårta
    inkl serverings, lokal, blomsterarr, dukning...

tycker det är skönt att lämna över ansvaret åt proffs, återkommer när jag är gift om det är värt pengarna men just nu känns det det. Mindre än 4 veckor kvar och jag har inte kännt mig stressad en sekund över det. Har planerat sen i april.

• 060909

Italiensk buffé (fantastisk god!!): ca 13000 kr för 80 portioner. Serveringspersonalen ställde upp gratis, vänner till familjen.

Alkoholfri dricka, lättöl, cider och loka: drygt 1000 kr.

Tårtan gjorde en släkting för 500 kr.

Snacks och godis...minns inte vad vi gav för det.

Det går att hålla nere kostnaderna och ändå få kanonfin mat. Vi gifte oss på landet och det kan ju också påverka priset en hel del. Hade säkert varit dyrare i Stockholmstrakten.

Svar på tråden Vad kostar er middag för ca 80-100 pers?