• Lill-Strumpa

Vad kostar ett bröllop????

Vad behöver man till ett bröllop som man "inte kommer undan"? Nu är INTE middagen/lokal etc inräknat, vill se vad det "andra" går på "normalt" (alltså inte alltför budget). Vad brukar nedanstående kosta också?
    TACK för hjälpen! Ska träffa en fest"lokal" på torsdag och då måste vi ha lite koll...

Bröllopsklänning
    Ring
    Brudbukett
    Kläder till gubben och ev. barn
    sen då?

• Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????
  • JohannaLa

Kolla under fliken "Brudpar och verktyg" här ovanför, där har de budgetförslag. Eller gå in på www.brudobrollop.se/ och använd deras under "Planering" - "Budgetverktyg"

Vårt bröllop går på ca 4000kr, men det är extremt billigt...

• marstrandsbrud

Det är mkt som kommer till förutom det du radat upp, hår och make up, tärnbukett, bordsdekorationer, fotograf, ev transport, musik till fest resp kyrka, inbjudningskort, festprogram osv osv. Vårt bröllop kommer att kosta ca 50.000 för 40 personer och det tycker vi är bra pris.

• Hjärtat

Vårat bröllop 2004 gick på 250.000 kr.

Vi hade ett 3-dagars bröllop, vi bjöd på allt under dessa dagar.

I priset ingår också vår bröllopsresa på 3 veckor som gick till New York, Hawaii och Los Angeles.

/Hjärtat

• Ybrud

vårt bröllop kostar ca 40 000 exkl resa.
    Ett bröllop kan kosta hur mycket som helst men det är svårare att få det att kosta hur lite som helst. Allt beror ju även på hur många gäster ni vill ha.

• Lill-Strumpa

Men vad kostar allt tom kyrkan kan man säga? Vad behövs budgeteras? och framförallt vad kostar allt? Dekortage, blomutsmyckningar, präst? etc

• Lena+Mattias=sant

Prästen i din församling och den kyrkan är gratis. Lika dant med borgelig vigsel. Vid kyrklig vigse behöver du minst en ring, men det kan avra förlovningsringarna.

Vårt bröllop är bugdeterat till 36000kr, 18000kr till festen.

prisuppskattning

brudbukett 500-1000kr
    fotograf 1000-2000kr
    brudklänning 1000-5000kr
    lokal 500->

(motsvarande trerätters)
    hemlagad mat per person:100-200kr
    catering per person: 200-400kr
    resturang per person: 400-800kr

dryck: lika mycket som mat.

våra ringar kommer kosta ca 3000 tillsammans

Min sambos kläder kommer kosta 2000-5000kr beroende på vad det blir och om vi köper eller hyr.

• Gemma

hjärtat: ni tycks ha fått mycket för era pengar. blev det allt du drömt om?

• Hjärtat

Gemma,

Ja, vi fick välldigt mycket för pengarna och vi är super nöjda.

Skulle jag vrida tillbaka tiden så hade jag gjort samma upplägg men jag hade anlitat något tryckeri till att trucka upp alla trycksaker.

Här kan du se vårt bröllop;

www.brollopssidan.nu

/Hjärtat

• closer&closer

Halloh Lillstrumpa

Här kommer lite siffror och saker som kostar från mig

Bordsdekorationer (blommor) - 2500:-
    Brudbukett, tärnbuketter (2st) etc ~2900:-
    Klänning: 8000:-
    Underkläder, skor: 2300:-
    M2B's kläder (hyr): 3000:-
    Ring: 10500:-
    Fotograf(halvdags fotografering, inkl tackkort och lite andra kort): ~7000
    Inbjudningskort+frimärken (45st): 1300:-
    Meny, plackort, och vigselprogram: Budgeterat 25:- per st
    Småsaker som såpbubblor, engångskameror etc: Budgeterat 1000:-
    Musik: Band 6000:-
    Solister i kyrkan: 1600:-
    Transport från kyrka till lokal: ???

Det är mkt som kostar, vårt går på ca 120.000 utan resa. Då har vi festen på en herrgård för ca 70 gäster.

Lycka till i planeringen och säg till om du vill ha ett helt budgetark per mail

• 23/9 2006

vårt går på 12000 kr
    billigt och bra =)

• Fru The

man brukar räkna med ca 1000kr/gäst och då har man oftast räknat in allt utan själva bröllopsresan. Sedan går det naturligtvis göra det både billigare och dyrare. Men det var det tipset vi fick av våra toastmadames och det stämmer rätt väl.

Vi har gjort vårat något billigre genom att göra saker själv istället. Jag gillar pyssel!..

• bumble

Vårt gick på ca 130´ och vi var 47 personer. japp jag ångar inte en krona

• Fru The

bumble

Ångra inget!! Alla får ha sitt bröllop precis efter sina egna önskemål och ekonomi.. det är ju det som gör det så speciellt!

• bumble

Ett tips annars är ju kanske att lägga lite mer å ringen det är ju trots allt något du kommer att ha på dig varje dag i resten av ditt liv. Min svärmor har en väldigt enkel ring och hennes man vill köpa till stenar mm till den nu 20 år senare eftersom han tycker att den ser lite enkel ut. Hon däremot vill inte det. Samtidigt som hon väldigt gärna vill ha stenar i den så vill hon inte ändra ringen eftersom hon vill att den ska se ut som den gjorde när hon fick den. Så lägg hellre lite mer idag det tror jag ni kommer att uppskatta senare.

Svar på tråden Vad kostar ett bröllop????