• AIC

    Sång under vigslen

    Nu skulle jag verkligen behöva er hjälp att komma på en låt som kan sjungas av en kvinnlig solist utan mer komp än en gitarr. Gärna nåt lite mer ovanligt, svenska eller engelska spelar ingen roll.

    Jag är inte så sugen på Shirley Clamp och dyl.

    Tack för hjälpen!!!!

  • Svar på tråden Sång under vigslen
  • nenne78

    och sen Dileva - Miraklet, men den är ju inte så ovanlig den heller. men väldigt fin!

  • kentfantast

    Jag tackar min David Foster-tokiga gymnasiemusiklärare. Jag kan alldeles för mkt musik som jag vanligtvis inte skulle lyssna på...

  • Duchess

    Mängder av musiklärare lyssnar på David Foster - det är en "yrkesskada" man lätt drar på sig när man går på musikhögskolan :)

    Då antar jag att du också har hört "The best of me"?

  • jukkasbrud

    Jag måste få ge ettt tips..Jag lovar dej trohet, lovar dej ärlighet, lovar dej all min kärlek.......
    Lisa Hedström har gjrot den, Otroligt vacker text. Och melodi

    Jag har sjungit den på flera bröllop, den är verkligen vacker

  • signatur1

    Vi ska ha "if not for you" med Bob Dylan i kyrkan. Vi är överens om att inte ha en för "smörig" låt och dessutom är vi väldigt förtjusta i Dylan. Texten är så fin och den passar perfekt med gitarr. En annan låt som jag hade kunnat tänka mig (min karl sa nej) är "Om jag vore arbetslös", text av Cornelis till klassikern "if I were a carpenter". Googla på "if not for you" så hittar ni texten. Sååååå fin.

  • Duchess

    Jukkasbrud:

    Jag har spelat den låten på bröllop :) Den är jättefin, och vi kommer nog att ha den på vår vigsel nästa sommar. Turligt nog råkar vi ha en tjejsolist, en sopransaxofonist och en pianist/organist i vänskapskretsen...

    Jag tipsade om den i en annan tråd, "troende par som vi". Eftersom den har tydliga kristna strofer så kanske inte alla gillar den, men personligen tycker jag att den är jättefin!

  • jukkasbrud

    Ja, den är underbar.
    Liza, som skrivit den, är ju pingstvän, men jag har sjungit den för bl a min syster - som säger sej vara ateist - när hon gifte sej. Och hon tyckte jättemycket om den

  • änglar

    "Til death do us part" med White Lion.

    Har sjungit den på bröllop, väldigt fin!

  • 15juli06

    provade länken, man får klicka på "se hele intron til serien" först, om ni vill höra låten:)

  • Hanna September

    Lite otippat i sammanhanget kanske, men "Let me love you" med Johan Becker (från Fame Factory) är jättefin!

  • gladast

    "Sång till Friheten"(börjar "DU är det finaste jag vet") är jättefin med solist och gitarr. Man kan ändra texten till "sång till Kärleken"
    "
    Kärleken är ditt vackra namn..."

  • missmk

    Den låten med Niklas Wahlgren jag nämnde heter "För din skull". Den går typ

    Du kommer mot mig du säger inget dina ögon som förför,
    och som en ängel du svävar runt mig vet inte riktigt hur du gör,
    men allting som jag förut kännt som fått mig säga nej,
    jag släpper allt sån´t där för dig

    Kan inte hela i huvudet men kan nog fixa den.

  • Jeny

    Är det någon som har någon/några av följande låtar och kan maila dem till miG?

    *Alltid samma känsla - Elin Sigvardsson
    *Tillägnan
    *Som en saga - Viktoria Krantz

    bullibumpa83@spray.se

  • Freedom Voicexx

    Min dotter gifte sig midsommardagen 24/6 och hade en sångerska från Malmö som heter Sara Gustafsson o hon sjöng "How do I live" (LeAnn Rimes) o "Älska mig" (Ainbusk singers)alldeles underbart samt trumpetsolo m. Andras Bengtsson o " When you say nothing at all".

  • maalin
    15juli06 skrev 2006-07-02 01:11:27 följande:

    Vi ska ha en ganska ovanlig låt i kyrkan, Right next to the right one med tim christensen. Vi har ändrat lite i texten så den passar.

    www.dr.dk/TV-Drama/Arkiv/Serier/NikogJul/video.asp

    Klicka på titelmusik


    Åh denna låt är ju helt underbar så jag måste bara kolla med dig om du möjligen skulle vilja dela med dig av er omskrivning. Eller var det bara personliga inslag i texten?
  • Chicita
    maalin skrev 2014-12-14 00:43:05 följande:
    Åh denna låt är ju helt underbar så jag måste bara kolla med dig om du möjligen skulle vilja dela med dig av er omskrivning. Eller var det bara personliga inslag i texten?
    Personen skrev det där 2006 och är inte längre med på bröllopstorget (namnet är svart och oklickbart) så jag tror tyvärr inte att du kommer få så mycket svar.
Svar på tråden Sång under vigslen