• Antoinetta

Ringar för en fattig?

Hej, var kan man köpa billiga ringar till ett bröllop?
    Vi vill inte göra något jättetort utan är mer intresserad just nu av att bli officiellt gifta, då vi tänkte göra en "förnyelse" av bröllopet senare när vi har ekonomi?
    Har någon budgettips???

• Svar på tråden Ringar för en fattig?
  • Anna O

Vi struntade i förlovningringarna, och kör kombinerade vigsel- förlovningsringar. Släta guldringar eller titan som någon skrev var bra förslag. Med silver är jag tveksam- tror att det måste hållas efter mer än en ring av titan/guld?

• Leylani

Min vigselring kostade ca 1900 från vigselbutiken, och våra förlovningsringar sammanlagt 1400. Vi är arbetslösa och har tyvärr inte mycket pengar så tog ett tag att hitta något inom vår budget men är otroligt nöjd med ringarna faktiskt :)

• Antoinetta

okej indo-butiken gillade jag skarpt, jag tycker jättemycket om nr 5111 (den som reklameras på förstasidan där det står: sida 4)- för den som har lust att kolla.
    Hur bör formen på mannens se ut då, något tjockare? ska det vara samma typ av ring eller är kvinnans "finare"...???

• Lena+Mattias=sant

våra handgjorda egendesignade förlovningsringar i guld kostade ca 2500kr. Det är mest materialet som kostar.

Fundera ut om ni inte kan köpa ringar nu som ni sen kan förändra lite men samtidigt använda även efter er andra vigsel. Ringarna ni köper nu har ju ett värde som att ni köpte dem för att visa upp er som ett par.

Ni kan tex sätta ihop flera ringar till en eller sätta stenar i en gammal ring.

• Antoinetta

ja, eller så gör man en ring.. "två i en"
    Under "första vigseln" så planerar jag även ta mammas ring som hon hade när pappa och hon var gifta som en symbol för deras ansvar för mig... som sedan sätts som ett halsband innan växlandet av ringar - därefter utbytes ringarna och det blir en symbol för "överlåtelsen"... kanske låter lite gammeldags men jag gillar den idén...

• Fru The

Hej!

Indo köpte jag min ring hos i helgen när jag var i Stockholm. Jättevacker! Annorlunda mot vad jag var inne på från början, men jag älskar den verkligen. De har onekligen låga priser och om man inte vill beställa via nätet så har de butik i Stockholm och Göteborg.

Fick en ring med 16 diamanter totalt 0,10 carat i guld och vitguld för 1300kr. Fast jag kommer få förstora den en halv storlek (finns inte halvstorlekar på den ringen) och sedan tillkommer kostnaden för gravering. Så totalt blir det 1650kr och den ringen som jag tittade på innan kostar 3000kr.. Så visst finns det pengar att spara!

• Antoinetta

Förlovningsring Info Köp

GuldGruvan.se

Förlovningsring
    Art. nr: GG55 254-3,5 (SEK 1295.00 )

Alliansring
    Art. nr: 254-3,52.3 (SEK 2295.00 )

18K mönstrad ring. Prist gäller för den släta ringen. Alliansringen
    artnr är 254-3,52.3 och finns under fliken Allians. För vitguld
    tillkommer 345 kr, ange det i fältet övrigt.

Är kär i dessa nu...

• Bordeaux

jag ska sälja lite guld för att få ihop till den ringen jag vill ha , att göra om den kommer gå på 3000.

• nyförlovad 3 juni

man måste ju inte ha ringar som är avsedda att vara förlovningsringar. är det bara en vigselring till bruden är det ju lätt att hitta typ en vanlig ring med lite stenar i för under tusenlappen. som ändå är fin och ser vigselaktig ut. ska killen oxå ha ring är det kanske svårare, för då ska han väl ha en slät, men det går säkert. lås inte fast er på att man måste hitta ringen under rubriken alliansringar, titta på allt.

Svar på tråden Ringar för en fattig?