• Brideinaug

Rakning av intimområdet

Vet att det redan funnits massor av trådar o det här ämnet MEN jag vill ändå starta en tråd och kanske få några svar:)

Läste för några veckor sedan om att tjejer borde raka av allt könshår - och allt annat hår också, förutom de långa lockarna på huvudet förstås :) tror det var i Aftonbladet. Sedan var jag på badet för helgen och tittade mig omkring i duschen och jag tror nästan alla mellan 15-35 var mer eller mindre helrakade.

Måste få ställa frågan, är detta högsta mode eller är det bara lokalt där jag bor? Alltså tjejer rakar ni er också mer än "ansa bikinlinjen" nu på sommaren? Är det bekvämt eller sticksigt? Någon som uppfattat det som jobbigt/pinsamt att vara rakad?

• Svar på tråden Rakning av intimområdet
  • pickolina

Lins

Vad skönt att du blivit av med problemen...
    Som sagt, en ladyshave ger ju inte samma resultat som en hyvel men om man får in tekniken så märker knappast killarna någon skillnad i alla fall... ;) Å personligen tycker jag att det är värt det, eftersom en rakapparat är sååå mycket skonsammare för huden... :)

• Malin22

jag rakar bara bikinilinjen, och det inte hela tiden... det brukar få växa ut rätt rejält mellan omgångarna, är inte så jättenoga med hur det ser ut därnere, tycker snarast det är mysigt med lite hår

• Lena+Mattias=sant

Jag rakar mig ingenstans förutom i armhålorna i bland. På badet här istan (badar en gång i veckan) tror jag itne jag har sett någon helrakad men en hel del är mer eller mindre ansade men vi är oxå många som är naturligt lurviga.

Varför tyckte aftonbladet man skulle raka nudå?

• Moulin

www.skindoctors.se har de en produkt som heter "Ingrow go". Jag vann en sådan för ett tag sedan men har inte prövat den, så jag kan inte uttala mig om hur bra den är. Men den ska fungera mot röda prickar och inåtväxande hårstrån i bikinilinjen.

• Sillal

Jag rakar allt´, tycker det är bättre..

• pickolina

Jag varierar, efter humör... :) Men jag har aldrig buske utan är mer eller mindre rakad/ansad jämt... Det är skönt och kul att variera sig lite.

• Buslinna

Jag har superkänslig hud, så jag rakar mig sparsamt. Bikinilinjen etc rakar jag extremt sällan eftersom jag får stora problem i flera veckor. Ansar i stället men det gör jag heller inte slaviskt utan någon gång då och då.

Benen rakar jag när jag ska ha kjol eller så, och ibland bara för att jag tycker om att känna mig len och lite extra fin. Men nu har det varit stressigt ett tag och det var länge sedan jag rakade benen. Använder hårborttagningscreme på dem ibland också.

Jag har känslig hud även i armhålorna, så dem rakar jag då och då och ser till att de får vila rätt ofta.

Det hör väl till saken att jag har väldigt ljust och glest hår på de flesta ställena på kroppen. :)

• martinibruden

Pickolina

ursäkta men vilken rakapparat eller trimmer rekomenderar du. Vet att du berättat det i nån annan tråd men jag noterade det inte. Tänkte se om jag kan beställa en över nätet.

• pickolina

martinibruden

Både när det gäller LadyShave och trimmer skulle jag rekommendera Philips. Jag såg idag att Philips har en speciell trimmer för tjejers intimtrimning men det fanns inte när jag köpte min.. Jag har Philips dyraste hårtrimmer. Den e GRYM! :D Fördelen med en bättre trimmer är att de sämre ofta sliter i håret + har kortare livslängd.

• Nickolina

hur lent blir det med ladyshave?

Förr fanns det en tråd med tips på epileringsapparater och det fanns ngn som tydligen inte skulle smärta så mkt...kommer ni ihåg vilken det var?

• pickolina

Nickolina

Hmm, det kan ha varit två olika.. Antingen en Philips som kyler ner huden vilken ska göra att det inte gör lika ont eller en Babyliss Twinliss som har två st huvuden som går åt olika håll och pga detta sträcker ut huden vilken gör att det inte gör lika ont... Vilken det var i tråden du läste vet jag inte men det är de två man brukar prata om.. :) Hoppas det kunde vara till lite hjälp i alla fall?! :)

Gällande en LadyShave så handlar resultatet om vilken LadyShave du har och om teknik men man kan få det helt jämt, som med hyvelrakning, på vissa ställen men på andra ställen så är hyvel överlägset.. Jag anv både och + trimmer... :)

• kackelmaja

Jag inbillar mig att jag har den vanligaste frissan, dvs en trimmad landningsbana hela vagen. Dvs rakar inte de yttre blygdlapparna for jag tycker att det blir svettigt och kliar och sen kommer svampinfektionen som ett brev pa posten. Viktigast for mig ar att haret halls kort och inte kikar ut utanfor trosan/bikinin.

• martinibruden

Kackelmaja

så ska jag börja ha det. För som du säger kommer min svamp som ett brev på posten. Ska bara komma till skott med att införskaffa en bra trimmer. Körde med pojkvännens hårtrimmer men råkade skära mig (eller så) så fick ett sår i den inre blygdläppen, inte så skönt alls!

• martinibruden

skulle inte vara smiley där utan slut på parentes.

• pickolina

martinibruden

Philips har en trimmer för just kvinnor och intimtrimning... På bilden såg den dock ut som en helt vanlig trimmer men kanske är det något som skiljer och att den inte nyper tag i huden. Jag har Philips dyraste hårtrimmer.. Ja, den e ju några år nu men den "värsta" de hade då och den är supergrym men visst kan den oxå nypa ibland om man inte är försiktig, fast inte alls som en billigare maskin....

Att trimma tycker jag är suuuuper eftersom man kan hålla det snyggt men slipper irritera huden och kan undvika allt som kan vara negativt med just rakning.

• martinibruden

Nu har jag en ladyshave med bikinitrimmer. Var så överlycklig över den att jag rakade allt. OJ. Roligt att leka med nya saker. Får hoppas musen klarar det nu bara. Har sprutat i mig 2 Lactal-tuber i förebyggande syfte.

:D

• pickolina

martinibruden

Skratt.. :D Kul med nya grejer ja! *s* Det där händer mig fortf kan jag säga... Ibland så ryker allt helt oplanerat, för att man är i farten liksom... *s*

Hoppas du kommer bli nöjd med dina nya leksaker och att du slipper svamp denna gång!

Svar på tråden Rakning av intimområdet